Question 3D-printpil ponsmatrijzen

frosties

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
24
Ik ben al heel lang op zoek naar een goede bron voor pillenstempels.
Ik weet dat Alibaba enz. ze heeft, maar de import naar Europa en de douane zijn mijn probleem.

Mijn plan was om alleen de punt met het logo op een of misschien twee zijden van de ponsmatrijzen te drukken.

Ik heb al stempels zonder logo, dus als er een materiaal is dat 3d bedrukbaar en robuust genoeg is voor een paar keer drukken, zou dat voldoende zijn.
Vanwege de grootte/prijs van de print zal het geen probleem zijn om een logotip te vervangen na een paar keer drukken.

Heeft iemand ervaring met 3d printers en kan iemand mij vertellen of dit idee zou kunnen werken?

Een pillenpers kunnen maken met legale/beschikbare onderdelen en een 3d-printer zou een cool idee zijn, dat past in de geest van dit forum!

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
400
Deals
1
I used to use theses cast them into steel polish them up weld a rod to it and modify a badge press. I was gonna make a tutorial on it, but you need a furnace strong enough to melt stainless steel.
SqwREZkNlK
RqlSNvzAJy

frosties

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
24
My idea was to use those blank pill press molds from Amazon and attach the images to it. I used a lever press to do single pills and it worked pretty good.
There are tutorials on YouTube on how to build a small funance but I think the whole procedure seems too complex for me without any experience in melting steel.

I don't understand why there is no filament on the market sterdy enough to hold the pressure. I hope there will be soon. I mean metal filament already exists but doesn't look good on the videos I've seen.

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
400
Deals
1
I’ve seen them 6mm should do you could even get somebody with a CNC machine to engrave the pattern or design. A guy in the UK got raided by met police he had loads of pill presses and thousands of ecstasy tablets.

WQq6KDYAV8