Wat is het nut van kristallen en het niet in de hydrochloridevorm laten? Ik denk niet dat een kristal kan worden gesnoven.
Kunt u mij dit uitleggen, dank u!!
Hier is een foto van 4MMC in water verwarmd tot verzadiging bij 95g in een pot, dan geplaatst in een geïsoleerde koeler met kokend water toegevoegd als bad.
De koeler is gesloten en bedekt met een slaapzak. Na 24 uur geopend.
Zolang de oplossing schoon is, zijn de kristallen 0,8-1,2 cm breed.
De geleidelijke afkoelmethode werkt op dezelfde manier als alle andere. De oplosbaarheid van 4mmc bij een lagere temperatuur daalt en het kristal begint te groeien. Hoe langzamer de temperatuur verandert, hoe groter het kristal groeit.
Een nadeel is dat er zelfs na de kristallisatie nog wat 4mmc in het water achterblijft. Daarom is het beter om twee oplosmiddelen te gebruiken.
Een groot percentage water en een lager percentage oplosmiddel zal perfecte kristallen creëren en het oplosmiddel zal de rest van het product vasthouden en bewaren voor latere extractie.
Röntgendiffractiepatronen zouden dit overtuigender maken (ik heb zulke 4MMC's niet meer gezien sinds 2010, daarom weet ik dat ze zo kunnen zijn, maar ik heb ze nooit persoonlijk verkregen). P.S. Ik ben niet echt bedreven in het interpreteren van XRD-gegevens...