Synthese van heroïne uit morfine

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,686
Solutions
3
Reaction score
2,810
Points
113
Deals
1
VRdikUQnaY

Inleiding

De belangrijkste chemische stof die wordt gebruikt bij de acetylering van morfine om heroïne te vormen is azijnzuuranhydride, een kleurloze, zeer brandbare vloeistof met een sterke augurkachtige geur. Hoewel azijnzuuranhydride internationaal wordt gecontroleerd als een precursor van heroïne, wordt het ook gebruikt voor de synthese van aspirine en chemicaliën voor het looien van leer en fotografie.
NTasM7mHOF

Morfine omzetten in heroïnebasis

1. Morfinehydrochloride of morfinebasis wordt gemengd met azijnzuuranhydride (Ac2O) met ongeveer drie keer de massa van het eerste in een glazen, roestvrijstalen of geëmailleerde pot.

2.
Het deksel van de pot wordt vastgebonden of vastgeklemd. Het deksel van de pot wordt vastgebonden of vastgeklemd met een vochtige handdoek als pakking (een geïmproviseerd refluxapparaat) en het mengsel wordt verwarmd tot 85 °C (185 °F), waarbij koken wordt vermeden.
Opmerking: je kunt een glazen reactor met refluxkoeler gebruiken.

3. De reactie wordt ongeveer 5 uur verhit. De reactie wordt ongeveer 5 uur verhit tot alle morfine is opgelost.

4. De pan wordt geopend en het mengsel, een oplossing van water, azijnzuur en diacetylmorfine (heroïne), wordt afgekoeld tot kamertemperatuur.

5. Water wordt toegevoegd aan het mengsel met driemaal per uur. Er wordt water aan het mengsel toegevoegd ter grootte van drie keer het volume van het azijnzuuranhydride en het mengsel wordt geroerd.

6. Er wordt een kleine hoeveelheid chloroform toegevoegd. Een kleine hoeveelheid chloroform wordt toegevoegd. Laat het mengsel 20 minuten staan. De chloroform lost gekleurde onzuiverheden op en zakt naar de bodem van de pot als een rode, vettige vloeistof en de waterlaag wordt voorzichtig afgegoten.

7. Geactiveerde houtskool wordt aan het mengsel toegevoegd. Geactiveerde houtskool wordt aan het mengsel (chloroformoplossing) toegevoegd, waardoor vaste onzuiverheden worden geabsorbeerd, die herhaaldelijk worden uitgefilterd tot de oplossing helder is.

8. Ongeveer 2,2 kg natriumcarbonaat (natriumcarbonaat) per kg morfine wordt opgelost in heet water en langzaam aan het mengsel toegevoegd totdat het bruisen stopt, waardoor de vaste heroïnebasis neerslaat.

9. De heroïnebasis wordt gedroogd. De heroïnebasis wordt gedroogd. De heroïnebasis moet nu een korrelig, wit poeder zijn. Als de heroïnebasis nog steeds gekleurd is (beige of lichtbruin), kan deze opnieuw worden opgelost in verdund zoutzuur of citroenzuur, opnieuw worden behandeld met houtskool, opnieuw worden geprecipiteerd en gedroogd.

10. In sommige productieregio's kan de heroïnebasis ook worden gedroogd. In sommige productieregio's kan de onvolledig gezuiverde base ook worden verpakt en vervoerd voor de verkoop (een praktijk die waarschijnlijk typisch is voor Zuidwest-Azië). Uit elke kg morfine wordt ongeveer 700 g heroïnebasis geproduceerd.

Aanvullende zuivering

Geschoolde heroïnechemici kunnen de base verder zuiveren door deze op te lossen in tweemaal zijn massa kokende ethylalcohol en de oplossing door een verwarmde trechter in een verwarmde kolf te filteren. Dit verwijdert sporen van natriumcarbonaat die in de base achterblijven. De kolf wordt ondergedompeld in een ijsbad, waar het wordt omgezet in een dikke witte crème. De substantie wordt in een pan in de koelkast geplaatst met een ventilator die over de pan blaast om de alcohol langzaam te verdampen. De pasta kristalliseert na enkele uren en wordt dan vacuüm gefiltreerd. Het product, dat alcoholmorfinebasis wordt genoemd, is opnieuw gekristalliseerde heroïnebasis.
RHWY5r2kpe

Omzetting van heroïne base in heroïne hydrochloride

1. Voor elke kilogram heroïne base (of gerekristalliseerde heroïne base) wordt 6,6 L ethylalcohol, 6,6 L diethylether en 225 ml geconcentreerd zoutzuur afgemeten. De base wordt opgelost door verhitting met een derde van de alcohol en de helft van het zuur.

2. Nog een derde van het zuur wordt erbij geroerd. Vervolgens wordt het resterende zuur langzaam druppelsgewijs toegevoegd totdat het product volledig is omgezet in het hydrochloridezout. Dit resultaat kan worden bevestigd door te kijken of een druppel oplossing op een glasplaat verdampt zonder een troebel residu achter te laten of door een druppel oplossing op Kongorood papier te leggen en te kijken of het papier blauw wordt.

3. Als de omzetting voltooid is, voeg dan de rest van het zuur toe. Zodra de omzetting voltooid is, wordt de resterende alcohol erdoor geroerd. Vervolgens wordt de helft van de ether toegevoegd en laat men het mengsel 15 minuten staan.

4. Zodra de kristallen beginnen te kristalliseren, wordt de ether toegevoegd. Zodra zich kristallen beginnen te vormen in de oplossing, wordt de resterende ether in één keer toegevoegd, geroerd en het vat afgedekt. Het mengsel wordt na een uur bijna vast.

5. Het wordt dan gefiltreerd en de vaste deeltjes worden opgevangen op schoon filtreerpapier. Gewikkeld in het papier wordt de vaste stof gedroogd op een houten plaat, meestal boven kalksteen, en gedroogd in een exsiccator (optioneel). Het volledig gedroogde product, heroïnehydrochloride, is een fijn wit poeder, klaar voor verpakking en verzending.
 
Last edited:

nkd23

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Nov 18, 2022
Messages
24
Reaction score
10
Points
3
Ja, bedankt!

Is het mogelijk om de synthese te verkleinen? (10-50g morfine)

De geïmproviseerde glazen reactor zou een rondbodemkolf kunnen zijn met een allhinekoeler erop en een met cacl gevulde buis?

Als de morfine uit tabletten wordt geëxtraheerd, is het dan mogelijk dat ik de chloroformstap niet nodig heb?


Hartelijk dank!
 

DerBratling

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 31, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
@nkd23
Je geïmproviseerde glazen reactor klinkt goed, maar dat spul 5 uur koken is niet de slimste optie. Gebruik liever een katalysator zoals beschreven in de volgende synthese:
Maar de vrij moeilijke shit is om de morfine uit tabletten te zuiveren. Maar daar heb ik hieronder al genoeg over geschreven.
 

nkd23

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Nov 18, 2022
Messages
24
Reaction score
10
Points
3
En is het eindproduct goed voor nasaal gebruik of om te roken?
 

Zippy53

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 17, 2023
Messages
10
Reaction score
25
Points
3
Nogmaals hallo...Aangezien je zo'n mooi artikel hebt geschreven over Black tar opium extractie uit papaverplantmateriaal en nu dit recept voor heroïne, zou het geweldig zijn als je tijd had om het middelste gedeelte in te vullen...
Dat wil zeggen, bijvoorbeeld, het product nemen dat geproduceerd wordt uit je BTO recept, en dat omzetten in de morfine hcl die je nodig hebt om de heroïne te produceren...Het lijkt moeilijk om hier een beproefde methode voor te vinden als je begint met een kleine hoeveelheid opium...Ik heb een paar gram opium om mee te spelen dus ik zal een verkleinde versie van het Afghaanse proces proberen als experiment....
Hoe dan ook, als jullie nog input hebben zou dat geweldig zijn.
 

DerBratling

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 31, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Dit klinkt erg verleidelijk, maar tabletten zoals Substitol zijn erg moeilijk te extraheren in een aanvaardbare zuiverheid. Ze bevatten polymeren en zepen die het poeder doen zwellen tot een stroperige massa bij contact met water en ze hebben verschrikkelijke fysisch-chemische eigenschappen.
Een dergelijke slurry is niet geschikt voor diacetylering tot heroïne.
Er zijn echter verschillende methoden die de extractie van efedrine uit tabletten beschrijven. De methode met actieve kool en zetmeel zou ook kunnen werken met Substitol.
 

depot1223

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 1, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Dit is gestolen van erowid post werd gemaakt door een man genaamd samson. Ik stelde een basisvraag en de man had geen idee waar hij het over had.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
156
Points
43
G. Patton weet waar hij het over heeft. Het maakt niet uit waar hij de procedure vandaan heeft, want degene die het op Erowid heeft gezet, heeft het zeker niet uitgevonden en ergens anders vandaan gekopieerd.
 

depot1223

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 1, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Het artikel is gekopieerd en lichtjes geparafraseerd. Ik weet het. Ik betwijfel of hij deze specifieke synthese kent. Ik vroeg of de conversie van #3 naar #4 naar beneden schaalt en hoeveel warmte er nodig was om het op te lossen. Ik kreeg een rondje. Hij weigerde te antwoorden.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
462
Reaction score
232
Points
43
Sommige leden hier komen van oudere forums die gesloten zijn. Wij brengen de informatie van toen naar nu met meer informatie en een betere synthese.

C. R. Alder Wright in 1874 was de eerste die het deed en kijk ons nu dus technisch gezien heeft erowid het ook gekopieerd.
 

Jotas

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 1, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hallo, goed. Zeer goede link, bedankt! Ik wilde weten of ik morfinesulfaat moet omzetten in chloorhydraat? Is de passage van chloroform noodzakelijk?
 

gmo

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 25, 2023
Messages
25
Reaction score
4
Points
3
منwil je geen ether gebruiken maar alcohol is toch goed?
 

nkd23

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Nov 18, 2022
Messages
24
Reaction score
10
Points
3
7. Geactiveerde houtskool wordt toegevoegd aan het mengsel (chloroformoplossing), waardoor vaste onzuiverheden worden geabsorbeerd, die herhaaldelijk worden uitgefilterd totdat de oplossing helder is.


Werk ik met het chloroformgedeelte of met de waterlaag?
 

Salvador

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 11, 2024
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
Hallo, goedendag, dank u voor uw geweldige werk. Ik wilde weten hoeveel azijnzuuranhydride gebruikt moet worden voor elke 1 kilo morfine?
 

Salvador

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 11, 2024
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
Groeten aan jullie beste vrienden.
Kun je een kolf gebruiken in plaats van een reactor om 1 kilogram te synthetiseren? Hartelijk dank.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,686
Solutions
3
Reaction score
2,810
Points
113
Deals
1
Ja, je kunt een grote erlenmeyer gebruiken...
 

Salvador

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 11, 2024
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
G.Patton Groot
Kunt u mij de exacte hoeveelheid chloroform vertellen? Dank u.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,686
Solutions
3
Reaction score
2,810
Points
113
Deals
1
ongeveer x5 van de lading in grammen
 
View previous replies…
Top