Methamfetamine- en amfetaminesynthesen Vergelijking van methoden

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Joined
Nov 20, 2022
Messages
90
Reaction score
224
Points
33

Inleiding

Amfetamine en methamfetamine zijn de populairste synthetische stoffen en beide hebben een belangrijke waarde in de moderne drugssamenleving. Ze worden gebruikt op raves, feesten, als doping, om high te worden enzovoort. BB Forum is een uniek platform in de wereld dat studies uitvoert naar syntheses van deze stoffen en deze gratis openbaar maakt.

In dit bericht willen we een vergelijking delen van verschillende populaire synthesemethoden van amfetamine en methamfetamine. Alle syntheses zijn uitgevoerd in één laboratorium. Je kunt de opbrengst, reactietijden, relatieve kosten van het product en voor- en nadelen van de syntheses vergelijken.

Vergelijkende karakterisering van synthesemethoden voor amfetaminesulfaat
DxLI3CXGMu
Methode
Product
Reagentia en materialen
Moeilijkheid van de methode
De tijd die nodig is om 100 g te verkrijgen
Opbrengst uit de theorie (%)
Relatieve kosten
per 100 g
Voordelen
Nadelen
Аmph
P2P; Al; HgCl2; NH3; H2O; EtOH of IPA; DCM; Aceton; Na2SO4; NaOH; H2SO4.
Reactor van geschikt volume met terugvloeikoeler (2-10 liter); ijsbad; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; pH-indicatorpapier
Relatief eenvoudig
1-1.5 d
17-42%
851$
Relatief beschikbare reagentia; eenvoudige apparatuur; snelle uitvoering
Klein volume P2P, maximaal 100 g P2P; hoge kwaliteitseisen voor zowel het P2P als het Al (minimale dikte van 14 µm); intense verhitting van het reactiemengsel; kans op oververhitting van het reactiemengsel en verminderde opbrengst; grote kans op detectie in het lab vanwege de sterke ammoniakgeur.
Аmph
P2P; Formamide of NH4HCO2; HCOOH; NaOH; HCl of H2SO4; DCM; Na2SO4; EtOH of IPA.
Reactor van geschikt volume met terugvloeikoeler (2-10 liter); verwarming; bekers; filters; scheitrechter; pH-indicatorpapier.
Medium
1.5-2 d
25%
560$
Mogelijkheid om het proces op te schalen; breed temperatuurbereik.
Zeer laag rendement; specifiek reagens formamide; verontreinigd product ondanks schone uitgangsmaterialen; langdurig proces; grote kans op detectie in het lab vanwege sterke ammoniakgeur
Аmph
Al; HgCl2; P2NP; ijsazijn; NaOH; IPA of EtOH; H2O; DCM; Na2SO4; aceton; H2SO4.
Reactor van geschikt volume met terugvloeikoeler (2-10 liter); ijsbad; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; pH-indicatorpapier.
Relatief eenvoudig
1-1.5 d
60-70%
281$
Hoge opbrengst; relatief beschikbare reagentia; eenvoudige apparatuur; snelle uitvoering
Kleine massa P2NP, maximaal 100 g P2NP; hoge kwaliteitseisen voor het startal (minimale dikte van 14 µm); intense verhitting van het reactiemengsel; kans op oververhitting van het reactiemengsel en verminderde opbrengst; kans op detectie in het lab vanwege de geur van azijnzuur.
Аmph
Al; HgCl2; P2P; NH2OH*HCl; NaOH; IPA of EtOH; H2O; DCM; Na2SO4; Aceton; H2SO4.
Reactor van geschikt volume met terugvloeikoeler (2-10 liter); ijsbad; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; pH-indicatorpapier
Relatief eenvoudig
1-1.5 d
36%
734$
Relatief beschikbare reagentia; eenvoudige apparatuur; snelle uitvoering
Klein volume P2P, maximaal 100-200 g P2P; hoge kwaliteitseisen voor zowel het P2P als het Al (minimale dikte van 14 µm); intense verhitting van het reactiemengsel; kans op oververhitting van het reactiemengsel en verminderde opbrengst; grote kans op detectie in het lab vanwege de sterke ammoniakgeur.
Аmph
P2NP; NaBH4; IPA; CuCl2; NaOH; Aceton; H2SO4; H2O.
Een reactor met het juiste volume met een roerder; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; thermometer; vacuümpomp; pH-indicatorpapier.
Medium
1-1.5 d
60%
487$
Schaalbaarheid van het proces; hoge opbrengst; relatief zuiver product; alcoholgeur kan worden gemaskeerd door luchtverfrissers te gebruiken.
Zorgvuldige controle van het initiële exotherme proces; specifiek reductiemiddel NaBH4.

Vergelijkende karakterisering van methoden voor de synthese van methamfetaminehydrochloride
LY6CAXzGiV
Methode
Product
Reagentia en materialen
Moeilijkheid van de methode
De tijd die nodig is om 100 g te verkrijgen
Opbrengst uit de theorie (%)
Relatieve kosten
Voordelen
Nadelen
Meth
P2P; Al; HgCl2; СН3NH2; H2O; EtOH of IPA; DCM; Et2O; Aceton; Na2SO4; NaOH; HCl-gas.
Reactor van geschikt volume met terugvloeikoeler (2-10 liter); ijsbad; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; pH-indicatorpapier; HCl-gasgenerator
Relatief eenvoudig
1-1.5 d
36-69%
496$
Relatief beschikbare reagentia; eenvoudige apparatuur; snelle uitvoering.
Klein P2P-volume, maximaal 100 g P2P; bron van methylamine; hoge kwaliteitseisen voor zowel het P2P-basismengsel als Al (minimale dikte van 14 µm); kans op intense verhitting van het reactiemengsel bij grote ladingen; kans op oververhitting van het reactiemengsel en verminderde opbrengst; grote kans op detectie in het lab vanwege de sterke geur van methylamine.
Meth
P2P; N-methylformamide; 14% aq HCl of 44% aq H2SO4; NaOH; H2O; DCM; EtOH; HCl-gas; Et2O.
Een reactor met het juiste volume met een roerder; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; thermometer; vacuümpomp; pH-indicatorpapier; HCl-gasgenerator.
Medium
2-2.5 d
30-38%
851$
Schaalbaarheid van proces; breed temperatuurbereik
Lage opbrengst; specifiek reagens n-methylformamide; onzuiver product ondanks gebruik van schone startcomponenten; langdurig proces; grote kans op detectie in het lab vanwege sterke ammoniakgeur.
Meth
P2P; СН3NH2 non aq; IPA abs; SiO2; NaBH4; Na2SO4; DCM; NH4Cl; HCl gas; Et2O; NaOH.
Een reactor met het juiste volume met een roerder; verwarming; bekers; filters; scheitrechter; thermometer; vacuümpomp; pH-indicatorpapier; ijsbad; HCl-gasgenerator.
Medium
1.5-2 d
50-79%
483$
Hoge opbrengst, schaalbaarheid van proces, relatief geurloos
Specifieke reagentia: methylamine in watervrije alcohol en natriumboorhydride; tegen vocht beschermd reactorsysteem; efficiënte koeling van het reactiemengsel.

De prijzen zijn berekend volgens https://www.sigmaaldrich.com/
Prijzen voor reagentia zijn genomen voor verpakkingen van 1l of 1kg.

Conclusie

Zoals je kunt zien, spreken de cijfers voor zich. De beschikbaarheid van reagentia en de kosten van syntheses zijn essentiële kenmerken. Het is moeilijk om deze gegevens te overschatten. Elke clandestiene chemicus met een plan om een van deze stoffen te produceren, kan zijn mogelijkheden evalueren met behulp van deze vergelijkingstabellen en het geschikte synthesetraject kiezen. Vervolgens kunnen ze een synthesehandleiding openen en alle details bestuderen. Een deel van deze syntheses heeft video-instructies.
 
Last edited:

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Dit is zo verdomd nuttig. Bedankt!
 

Dr. X

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Mar 24, 2023
Messages
44
Reaction score
19
Points
8
Ik wil alleen maar zeggen dat de reagentia hier verkeerd zijn. De reagentia om amfetamine te maken van P2P, niet P2NP, zijn toegevoegd. Als dit niet snel wordt opgelost voor mensen die het zich afvragen, zijn hier de juiste: Al; HgCl2 of Hg(NO3)2; P2NP; Azijnzuur of Mierenzuur; IPA of EtOH; Gedestilleerd H2O; NaOH; Aceton; H2SO4 of H3PO4; MgSO4(Optioneel).
De link is echter correct en je kunt daar de hele synthese bekijken of een van de professionals op het forum om hulp vragen!
 

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Joined
Nov 20, 2022
Messages
90
Reaction score
224
Points
33
Bedankt voor uw aandacht, de fout is gecorrigeerd.
De reagentia zijn aangegeven rekening houdend met de uitgevoerde experimenten.
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
waarom zegt Al/Hg dat het maar max 100 gram mag zijn? je kunt die reactie tot 200L per keer uitvoeren..... en de opbrengst is slechts 80 procent met de juiste verhoudingen, vooral als je nitro gebruikt als oplosmiddel en bron van methylamine natuurlijk zal het veel beter mengen omdat het de methylamine uit je reactie niet laat koken zoals het GENereert.
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Meng beter omdat het een aezotroop maakt met de olie en methanol
 
View previous replies…

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Joined
Nov 20, 2022
Messages
90
Reaction score
224
Points
33
Bij het laden in een reactor van 200 liter is temperatuurregeling van deze reactie inherent onmogelijk, zelfs met het gebruik van koelmiddelen.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Wat is volgens u bij benadering de limiet voor een enkele batchhoeveelheid wanneer de temperatuur kan worden geregeld?
 

InnocentBystander23

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 14, 2023
Messages
23
Reaction score
10
Points
3
@GhostChemist Ik zou ook graag willen weten wat ongeveer de limiet is voor de hoeveelheid van een enkele batch, terwijl de temperatuur onder controle kan worden gehouden.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
277
Points
63
Dat is onzin. De P2P wordt niet in één keer maar achtereenvolgens aan de reactie toegevoegd en de snelheid van toevoegen bepaalt de temperatuur. Heel eenvoudig. 80% rendement en meer is goed mogelijk. Hetzelfde geldt voor NaBH4: de temperatuur wordt geregeld door hoe snel dit aan de reactie wordt toegevoegd. Ook 80% en meer opbrengst.
De Al/Hg voor P2NP, Oxime en de variant met nitromethaan in plaats van methylamine zijn echter een ander verhaal.
 

Fernandohatescorn

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2024
Messages
18
Reaction score
1
Points
3
Hoi voor Leckart meth reactie p2p met N-vorm staat 30-38% yeild is een hogere yeilds mogelijk en welk percentage?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
552
Reaction score
299
Points
63
Nuttige vergelijking inderdaad ... gezien het feit dat de reacties werden uitgevoerd door hetzelfde team met dezelfde reagentia
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
552
Reaction score
299
Points
63
Deze studie moet nog breder worden toegepast op de andere producten van groot belang, zoals de cathinonen, waarbij het ook van groot belang zou zijn om te zien in hoeverre de moeite om tolueen te acyleren en de beste halogeneringsmethode.
 
View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
552
Reaction score
299
Points
63
Wow... leuk om dit te horen! Mag ik bijdragen aan je tekst of op een of andere manier helpen?
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
452
Reaction score
694
Points
93
Na de publicatie van het onderwerp, zul je in staat zijn om je observaties van reacties aan te vullen
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
552
Reaction score
299
Points
63
Gefeliciteerd voor alles...
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,496
Solutions
4
Reaction score
1,028
Points
113
Deals
1
Geen berkenreactie? Ik vraag me af hoe synthing een efedrine precursoren om te beginnen zou vergelijken 🤔
 

GhostChemist

Expert
Language
🇬🇧
Joined
Nov 20, 2022
Messages
90
Reaction score
224
Points
33
Berkenreactie wordt later
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,496
Solutions
4
Reaction score
1,028
Points
113
Deals
1
Ik kijk op dit moment in het vat van een berkenachtige reactie en mijn handen trillen omdat het mijn einde kan betekenen, maar ik heb geen tijd en geen antwoorden meer. Hoe kan een plastic petfles 125 psi houden? Heb ik de blauwe niet nodig zolang ik de bronzen maar heb? Ik hoop het, want als kind stopten we afvoerreiniger en folieballetjes in popflessen en dat was geen binnenhuis tijdverdrijf.
 
Top