Synthese van methamfetamine uit P2P via Al/Hg

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
214
Points
33
De reacties verlopen volgens Schema 1.
EKJWDbouiX

Reagentia en materialen.

  • Aluminiumfolie 14 µm, 6 g
  • Kwik(II)chloride, 0,05 g
  • Gedestilleerd water, 2-3 liter
  • P2P (van p2np via NaBH4-reductie en stoomdestillatie) 5 g
  • Waterige methylamine 39%, 15 ml
  • Natriumchloride, 5 g in 15 ml water
  • IPA (isopropylalcohol) of ethanol, 100 ml
  • DCM (dichloormethaan) 75-100 ml
  • Ammoniumchloride, 50-100 g
  • Geconcentreerd zwavelzuur 80%, 20-25 ml
  • Water van technische kwaliteit, 2 liter met 500 g ijs
  • Watervrij natriumsulfaat, 20-30 g
  • 5 ml 25% NaOH
  • Diethylether, 5-10 ml
  • 2-liter, 500 ml, 250 ml kolven
  • Drihalskolf van 500 ml voor het genereren van waterstofchloride
  • Terugvloeikoeler
  • Opstelling voor destillatie van oplosmiddelen met een waterbad
  • Vacuümfiltratieopstelling
  • Scheitrechter
  • Siliconenvet voor malen
  • Filterpapier
  • Trechters
  • Bekers
  • Verwarmer

Syntheseprocedure

Een 2-liter kolf wordt gevuld met aluminiumfolie en gevuld met water zodat de folie ondergedompeld is onder de laag. Droog kwik(II)chloride wordt toegevoegd en het mengsel wordt krachtig geroerd totdat er actieve waterstofevolutie optreedt en er een dof uiterlijk op het folie ontstaat. Fig 1
KU6T2oD1bh

Actieve waterstofontwikkeling tijdens de bereiding van een amalgaam. Fig 2
Vr0LRnmGak

Methylamine, natriumchlorideoplossing, p2p en ethanol worden toegevoegd aan het bereide amalgaam. Er wordt een terugvloeikoeler aangesloten. Fig 3
17J6QfVUc0

Als de erlenmeyer sterk verhit is (boven 40-50°C), is afkoelen in een ijsbad noodzakelijk. Fig 4
SdMnISYpkb

Uiterlijk van het reactiemengsel in de erlenmeyer tijdens het actieve verloop van het proces. Fig 5
ZxtcnWSIEb

Vervolgens wordt er een natriumhydroxideoplossing aan het reactiemengsel toegevoegd om overtollig aluminium op te lossen, en het mengsel blijft ongeveer 1 uur staan. Het resulterende reactiemengsel wordt op een filter gegoten zonder het slib verder te wassen. Fig 6
LWmVv4QDot

De verkregen amineoplossing wordt geëxtraheerd met verscheidene porties DCM (dichloormethaan). Fig 7
8uPirKdOox

De DCM-laag wordt gescheiden in een scheitrechter. De afgescheiden DCM-laag wordt zo nodig gefiltreerd, gedroogd met watervrij natriumsulfaat en gedestilleerd tot een olie bij T=90 °C.
Het extract in DCM wordt vóór destillatie gedestilleerd. Fig 8

MHguFt1VhT

Vrije base na destillatie van DCM. Fig 9
BtORgicNqP

Vervolgens wordt een stroom gasvormig waterstofchloride in de oplossing van het amine in ethanol geleid tot een sterk zure reactie en het verschijnen van een roze kleur in de oplossing. De verkregen oplossing wordt ingedampt tot kristallisatie. Waterstofchloride wordt verkregen door zwavelzuur toe te voegen aan ammoniumchloride.
Kristallisatie van het aminehydrochloride. Fig 10

JFRghbCINJ

Het gekristalliseerde aminechloorhydraat. Fig 11
Zw9CsiNc0m

De gekristalliseerde massa wordt gewassen met diethylether (5-10 ml), gefiltreerd en gedroogd. Fig 12
UcGE2dgIpy

De opbrengst zonder extra slibwassen was 4,5 g, of 65% van de theoretische opbrengst.
Het verlies in het slib is 0,5 g, of 7,2%.
 
Last edited by a moderator:

Djdrama

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 28, 2023
Messages
25
Reaction score
6
Points
3
Ik begrijp je niet goed. Je gebruikt 5 gram p2p en krijgt 72,2% wat 4,5 gram is?
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Zegt verlies van 0,5 in slib dus is dat niet 4g dus 80% voor herkristallisatie?
 

Djdrama

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 28, 2023
Messages
25
Reaction score
6
Points
3
Bedankt broer, ik begrijp het
 

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
214
Points
33
7,2% van de methamfetamine blijft achter in het grijze slib van Al (fig. 6, filter) als het niet wordt gewassen met oplosmiddel (EtOH of IPA).
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Leuk geschreven! Is er een laatste herkristallisatiefase die je zou aanraden?
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Waarom borrelt er nergens iets in hexaan? En wassen met heet water met NaCl en zuiveringszout neemt veel onzuiverheden weg.

Als je echter methanol gebruikt in plaats van IPA kun je een directe extractie doen uit het reactiemengsel nadat je loog hebt toegevoegd met hexaan.
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Als je nitromethaan gebruikt in plaats van methylamine, hoef je niet te koelen en kun je je methylaminebron destilleren en hergebruiken. Minder afval en minder kosten.
 
View previous replies…

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
65
Points
28
Wacht, ik weet bijna zeker dat ik gelezen heb dat nitromethaan heter is dan methylamine, omdat het twee reducties tegelijk uitvoert. Ik heb nooit gelezen dat het koeler zou moeten zijn.
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Je hebt koeling nodig vanwege de kooktempratuur van methanol, je kookt van de methylamine. Met nitromethaan heb je dat niet, ook werkt nitromethaan als een geschikt oplosmiddel.

Nitromethaan vormt ook een aezotroop met methanol, waardoor het kookpunt stijgt tot 80 graden.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
201
Reaction score
65
Points
28
Ah OK, nu begrijp ik wat je bedoelt.

Dat is goede informatie.

Ik meen ook gelezen te hebben dat de nitromethaanroute minder "dicht" is in die zin dat je grotere reacties kunt uitvoeren met dezelfde exotherm. Als dat logisch is.
 

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
214
Points
33
Het is ook noodzakelijk om er rekening mee te houden dat nitromethaan explosief is en kan verbranden als er geen zuurstof beschikbaar is.
 

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
214
Points
33
Is dit amalgaam synthese met nitromethaan als oplosmiddel en donor van methylamine?
 

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
128
Reaction score
60
Points
28
Nee, het is een aangepaste barbierreactie met een vorm van zink die dan een soort complex wordt en op de een of andere manier een beetje water kan opnemen.

Het is een super grignardreactie, maar het is barbier omdat een enkele pot.
 

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
69
Reaction score
36
Points
18
Ik heb altijd puur nitromethaan gebruikt, maar in het boek van Uncle Festers staat dat je zonder problemen 10% nitrobrandstof kunt gebruiken en dat de methanol geen problemen veroorzaakt in de RM.
 

Marocamora

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 4, 2022
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Goed werk. Download deze video op deze pagina als je het niet erg vindt en bedankt.
 
Top