Syntes av alprazolam (Xanax). I liten skala.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Jag skulle också vara intresserad av att höra om en rapport
 

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
74
Points
18
Jag väntar bara på att kloracetylkloriden ska komma så har jag allt jag behöver. Jag ska skriva en liten rapport om det, jag vill skala upp det här med x100, så jag kommer också att leka med det efter den småskaliga syntesen. Jag har tillgång till en riklig mängd 2-Amino-5-klorbensofenon och är villig att dela med mig, samt kanske göra en video om denna syntes.

Jag tror att detta är en mycket viktig för människor att lära sig, kanske eftersom alprozolam är så billigt att göra, skulle detta leda till mindre fentanylspetsade Xanax-stänger. Bara en kan hoppas. Det är viktigt att notera att huvudprekursorn, 2-Amino-5-klorobensofenon, INTE är en planerad prekursor !!!
@madmoney69
@Hedgie
 

Field7

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 16, 2023
Messages
19
Reaction score
20
Points
3
Det finns "schemalagt" och så finns det "bevakat". En lång, lång lista över bevakade kemikalier. Även aceton och 40 % väteperoxid är bevakade (beroende på bland annat inköpsvolymen). I stort sett allt vattenfritt bevakas. "Varför behöver den och den 4 liter vattenfritt hydrazin levererat till sin lägenhet?" De bakar inte kakor, det är ett som är säkert...
 

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
74
Points
18
Okej, jag gjorde den första delen av alprazolamsyntesen, vilket innebar en "lösningsmedelsfri" procedur. Jag droppade kloracetylklorid i bensofenonföreningen under 30 minuter. Jag tillsatte sedan kaliumkarbonat och ammoniumacetat och lät det röra sig i 2,5 timmar. Jag filtrerade och tvättade med vatten. Jag fick cirka 75% utbyte av nordiazepam. Bekräftat med MP och TLC.

Jag kommer nu att konvertera nordiazepam (efter ett smaktest ;)) till 1-acetyl-7-kloro-1H-benso 1,4 diazepin. Konvertera sedan det till alprazolam med hydrazinmonohydrat. Jag kommer att göra detta steg utanför lol.

Jag ska göra om det här steget men jag kommer att skala upp x10. Jag kommer att lägga upp foton.

UkF8JTreqX
 
Last edited by a moderator:

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Hej :) Vi har varit i kontakt här i kommentarsfältet för några månader sedan.
Din profil är stängd för DM, kan du höra av dig till mig? Jag har en del saker att diskutera!
 

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
74
Points
18
@G.Patton

Ny uppdatering:

Del I av III, batch 003 (omvandling till nordiazepam)

Använd procedur:

"Till en kraftigt omrörd 2-amino-5-klorbensofenon (6,93 g, 1 mmol) tillsattes kloracetylklorid (35,8 ml, 2 mmol) droppvis vid rumstemperatur under lösningsmedelsfria förhållanden under 30 minuter och reaktionens framsteg övervakades med TLC. Efter avslutad reaktion tillsattes NH4OAc (6,85 g, 3 mmol) och K2CO3 (12,5 g, 3 mmol) till blandningen vid rumstemperatur under lösningsmedelsfria förhållanden och omrördes i 2,5 h. När reaktionen var avslutad, vilket visades med TLC, tillsattes vatten (300 mL) och produkten filtrerades bort, tvättades med mer vatten (2x 500 mL) och torkades. Produkten erhölls med hög avkastning och renhet (94 % avkastning)."


Intressant nog, ju mer jag skalar upp, desto mer gulaktig är nordiazepam.

Hur som helst, jag använde resten av min kloracetylklorid (500 ml blir övernattad) för att producera nor diazepam. Något konstigt hände ... vanligtvis är lösningen en blekgul, men den här gången var lösningen en röd-orange färg. Lösningen stelnade! Kanske var all kloracetylklorid förbrukad? Ändå fortsatte jag med tvätten. Jag fick till slut ett gulaktigt kristallint pulver, som fortfarande har rätt smältpunkt. Jag väntar på att Dragendorffs reagensspray ska komma, det kommer att göra TLC-analysen mycket enklare. Jag fick till slut 20 g nordiazepam från den tidigare nämnda batchen (003) och totalt 15,3 g från batch 01-003

Del II av III, batch 002 (acetylering av nor diazepam)

Procedur som användes för batch 002:

"Till en kraftigt omrörd blandning av nordiazepam (1) (2,7 g, 1 mmol) tillsattes en pulverblandning av K2CO3 (5,5 g, 4 mmol)/KOH (2,2 g, 4 mmol) och ättiksyraanhydrid (överskott 40 mL, 2 mmol). Reaktionsförloppet övervakades med TLC. Efter avslutad reaktion (3 h) tillsattes vatten (3x100 mL) och 1-acetyl-7-klor-5-fenyl-1H-benso[e][1,4]diazepin-2(3H)-on (2) isolerades lätt genom en enkel filtration med 3x20omL vattentvätt i mer än 80 % utbyte med hög renhet. Produkten användes i nästa steg utan någon rening."



Batch 001 för del II var 1/10 av skalan för batch 002, det är en enkel procedur. Min labbtekniker glömde att sätta filterpapperet på den friterade tratten och en del produkt gick igenom. Vi spolade vattnet tillbaka in i filtret. Jag är inte så nöjd med batch 001, jag ser främmande material i föreningen och utbytet var mycket lågt (40%).

Batch 002: Jag låter detta köra över natten.

Slutsats: När jag har samlat in 20 g acetylerad nordiazepam kommer jag att börja omvandla detta till alprozolam. Fullständig rapport med videoinstruktioner kommer snart

* De två bilderna som lagts till är jämförelsen mellan del I, batch 002 och 003. Batch 002 var gul och förblev i lösning, medan batch 003 var en mörk orange färg och stelnade.
 

Attachments

  • GxLp3jcTH4.jpg
    GxLp3jcTH4.jpg
    4.2 MB · Views: 549

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
74
Points
18
Glömde lägga till fotot för Del I Batch 003, bara för att jämföra färger.
 

Attachments

  • qbBA9SDfVY.jpg
    qbBA9SDfVY.jpg
    3.6 MB · Views: 532

catmando

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 15, 2022
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Bra gjort med detta, verkligen utmärkt arbete.

Jag kan inte komma förbi det första steget i denna syntes, jag fortsätter att hamna med ett off white pulver MP 118 till 121 som jag tar är 2-(kloracetamido)-5-klorbensenofenon.

Har du några pekare för mig om var jag kan gå fel snälla?

Din hjälp skulle vara mycket uppskattad.
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
165
Points
33
Jag skulle göra det första acyleringssteget i cyklohexan.
Genom att blanda 2-amino-5-klorbensofenon i cyklohexan och långsamt droppa kloracetylklorid.


Du har skrivit i metoden
kloracetylklorid (1,2 mL, 2 mmol)
1,2 ml klorättiksyraklorid är 1,7016 g, vilket inte är 2 mmol.
Molmassan för klorättiksyraklorid är 112,94.
Det ideala förhållandet för acylering per 1 mol kloramin är inte mer än 1,26 mol klorid i närvaro av ett lösningsmedel.
Närvaron av ett lösningsmedel gör det möjligt att kontrollera temperaturen och få ett bra utbyte på grund av temperaturstabilitet och frånvaro av gumming.

Jag skulle utföra cykliseringssteget i torr metanol med urotropin.
 

catmando

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 15, 2022
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Hur många ml metanol per gram bensofenon skulle du tillsätta, säg 5 ml per gram?
Och hur mycket hexamin?

Jag har försökt den första delen av denna syntes några gånger med samma resultat, ett benvitt pulver med m.p. som sträcker sig från 118 till 121.

Jag hade gett upp den här syntesen men efter att ha granskat den här tråden och sett det utmärkta förskottet agilent1100DAD gjorde kommer jag att ge det ett nytt skott.

Jag tyckte att "gumming up" av lösningsmedelsfri blandning var mycket svår att arbeta med, förhoppningsvis kommer lite alkohol att hjälpa.

Så bara för att klargöra efter tillsats av klorid till bensofenon tillsätt metanol, kaliumkarbonat, ammoniumacetat och hexamin?
 

Marc-BenzoScam

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 1, 2023
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Tja, jag för en har en fråga om tillverkning av Alprazolam är så enkelt och kostnadseffektivt varför finns det en sådan brist på det?
 

Agilent1100DAD

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
30
Reaction score
74
Points
18
Jag tillverkar alla typer av bensodiazepiner
 

catmando

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 15, 2022
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Hur torrt var ammoniumacetat och vilken renhetsgrad hade det?
 

catmando

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 15, 2022
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Jag har försökt den första delen av denna syntes några gånger utan framgång, Jag fortsätter att få ett off white pulver mp 118 g 121.

I del 1 av denna syntes kommer spår av vatten i regenter att påverka framgången? Hur viktigt är det att ha alla regenter helt vattenfria?

Ammoniumacetatet jag har är 97% skulle det här vara problemet?
Jag har torkat den i en exsickator med kiselgelpärlor vid 35c till 40c.
Är detta ammoniumacetat ok eller tror du att jag behöver ammoniumacetat som är 99% +?

Jag har haft problem med att den "lösningsmedelsfria" blandningen gummar upp, det är svårt att röra om (jag har inte en omrörning över huvudet) kan det också vara ett problem?
 

catmando

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 15, 2022
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Förlåt, jag vet att jag svarar på min egen fråga men regenter som inte är helt vattenfria bör inte ha någon effekt på denna syntes, eftersom eventuella spår av vatten i kontakt med kloracetylklorid snabbt hydrolyseras till HCL-gas vilket gör dem vattenfria.

När ett överskott av kloroaktylklorid används borde lite vatten inte spela någon roll, eller hur?
 

LazZzZz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 24, 2022
Messages
26
Reaction score
14
Points
3
Kan acetylklorid vara en lämplig ersättning när det gäller acetylering av den 2:a aminen till den acetyltertiära aminen?
Skulle inte heller det första steget behöva använda 2-aminoättiksyraklorid för bildandet av iminen?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
hur högt upp kan den här syntesen realistiskt skalas upp?
 

experimentsci

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 17, 2023
Messages
18
Reaction score
4
Points
3
Hej, jag har redan försökt det första steget i den lösningsmedelsfria syntesen.
UTAN framgång, Det är mycket svårt att blanda de två första reagenserna utan några lösningsmedel.
Det blev en mycket klibbig massa, som inte kunde omröra längre.
Efter lite tid fortsatte jag med detta första steg. Mitt resultat såg bra ut, men laboratoriet jag skickade det till, berättade för mig att
resultatet är bara 2-Amino-5-kloro bensofenon.

Så jag gjorde en hel del arbete bara för att ändra det optiska utseendet på 2-Amino-5-klorbensofenon....

Kanske någon hade bättre erfarenhet av det än jag hade.

Eller kanske någon har en annan väg för syntesen av Alprazolam.

Bästa hälsningar
 

experimentsci

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 17, 2023
Messages
18
Reaction score
4
Points
3
Tack så mycket för den här informationen. Har du erfarenhet av produktion av Alprazolam?
 

riderofapocalypse

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 29, 2024
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Erfarenhet ja, men det är smärta i röven (kvävgas, urotropin etc.) och det är bättre att hitta rå (vilket är svårt, Kina deathrow / Indien stora böter). Ställ bara dina frågor så ska jag försöka klargöra.
 

experimentsci

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 17, 2023
Messages
18
Reaction score
4
Points
3
Jag är mycket intresserad av att producera Alprazolam. Men när du säger att den här syntesrutten inte kommer att ge Alprazolam, är jag intresserad av att få en bra arbetsväg.
Min plan är att producera Alprazolam i stora skalor. Har du någon erfarenhet och en favoritsyntesväg för det?
Tack så mycket hittills. :)
 

riderofapocalypse

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 29, 2024
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
ja, håll dig till kinesiskt google-patent som tillhandahålls av mig i det här ämnet, du måste bara lägga till 20% reaktionstid till dessa siffror :).

Indisk synth är skitsnack, det kommer inte att ge nordiazepam.
 

experimentsci

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 17, 2023
Messages
18
Reaction score
4
Points
3
Kan du skicka patentet igen, jag hittade det inte.
Tack så mycket så här långt. :)
 

wrinkledmost

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 18, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Det kinesiska patentet: https://patents.google.com/patent/CN104130201B/en

Producerar inte alprazolam, i titeln på patentet står det att det är för "alprazolam intermediate benzodiazepine thioketones"

Om du följer steg 1 och 2 i utföringsformerna för det kinesiska patentet får du 7-klor-5-fenyl-1H benzo[e][1,4]diazepin-2(3H)-on (nordiazepam)

Steg 3 som kräver kväveskyddet förvandlar bara nordiazepamketonen till en tiion så steg 3 producerar:

7-chloro-5-phenyl-1H benzo[e][1,4]diazepin-2(3H)-thione

Jag är inte 100% säker på detta så korrigera mig om jag har fel.

@experimentsci om du har problem med den lösningsmedelsfria skapelsen av nordiazepam, använd sedan det kinesiska patentet som jag listade och gör steg 1 och 2 i utföringsformen
 
Top