Jag måste vara ärlig, och jag gillar att vara tydlig.
Sanningen är att jag inte tycker att det är rättvist att dela med mig av varje förbättring, förändring eller metod gratis (något som jag ofta har gjort frivilligt).
Det finns ett enkelt och logiskt skäl till det: varje förbättring eller förändring, åtminstone i mitt fall, innebär en betydande investering i tid, pengar och ansträngning.
Jag delar inte med mig av procedurer eller dokument som jag har hittat (vilket jag uppskattar från dem som gör det, och jag kritiserar det inte, tvärtom).
I det här fallet är det som delas det slutliga resultatet av hårt arbete, och jag anser att om det görs fritt tillgängligt för alla nedvärderas och förvrängs det arbetet.
Jag skulle kunna dela information på ett privat sätt med dem som hjälpt och hjälper mig och med människor som publicerar några av sina verk också, men inte offentligt.
Hur som helst, ingen kan säga att jag inte har svarat på en fråga om de förfaranden jag har publicerat, både privat och offentligt. Det ena utesluter inte det andra.
På samma sätt skulle jag säga att alla viktiga eller grundläggande procedurer är publicerade på forumet, och att alla som vill kan göra dem utan att behöva något annat. Faktum är att jag har gjort många av dem själv.
Som jag alltid säger är detta min personliga åsikt, och det står var och en fritt att tycka annorlunda och göra vad de vill eller tror utan problem.
Även om man tänker på den enkla och uppenbara idén att jag är självisk och bara gör det för pengar/affärer etc., när om det var verkligheten, försäkrar jag dig att jag skulle ha slutat med detta för länge sedan.
Genom att dra nytta av situationen har jag den steg-för-steg live vägledningstjänst där jag tillhandahåller alla detaljer, förbättringar etc ... ;-) (som om jag inte skulle göra det, eller hur? hahah)
och förresten är dess pris långt under dess värde i den underjordiska kostnaden i Europa, åtminstone om du kan hitta en sådan tjänst, vilket är den svåraste delen, tror jag.
Nu, när jag tittar på det i efterhand, ärligt talat, skulle jag ha betalat nästan vilket pris som helst för att få tillgång till något liknande. Det är klart att jag har lärt mig mycket, och det kan ingen ta ifrån mig. Men all den tid, ansträngning och de pengar jag skulle ha sparat skulle vara nästan oöverskådlig, skulle jag säga.
Min åsikt kan gillas mer eller mindre, men den är helt sammanhängande, uppriktig och sund. Dessutom fortsätter jag att skriva, uttrycka åsikter, ge tips och svara på frågor - det är inte det som är problemet. Jag tror att det har blivit väl förstått. Personligen uppskattar jag allt ni gör.