Syntes av metamfetamin från P2P och NaBH4-reduktion

ImRegistered

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 27, 2024
Messages
15
Reaction score
5
Points
3
Detta kräver metylamin 40% medan ett annat inlägg i forumet använder aq 10%. Är det ena bättre än det andra?
 
Last edited:

ImRegistered

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 27, 2024
Messages
15
Reaction score
5
Points
3
Varför tillsätts isopropyl till metylamin+meoh? Jag har inte sett användningen av detta lösningsmedel i andra liknande skrivningar
(Länk i ovanstående inlägg)
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,692
Solutions
3
Reaction score
2,817
Points
113
Deals
1
Eftersom det behövs för att lösa upp metylamin i IPA. Det är ett bättre alternativ jämfört med min uppsats eftersom det gör det möjligt att bli av med vatten och öka utbytet.
 

Heligo554

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 28, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Om vi antar att du oavsiktligt tillsätter för mycket NaBH4 på en gång och temperaturen stiger till 30C, finns det något sätt att spara det eller måste du starta om i vilket fall som helst?
Ja, jag vet att jag är en komplett idiot... Jag tillsatte ytterligare 300 ml IPA för att späda ut allt igen och nu ser det ut som om åtminstone något händer igen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,692
Solutions
3
Reaction score
2,817
Points
113
Deals
1
Du måste undvika sådana temperaturfluktuationer eftersom det minskar utbytet avsevärt. Du kan fortsätta med den här satsen. Det är värt att få något istället för ingenting.
 

Amin. M

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 28, 2024
Messages
6
Reaction score
0
Points
1
Tack för din insats
Hur förvandlar man slutprodukten till en kristall?
 

Grubby

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 27, 2024
Messages
21
Reaction score
9
Points
3
Jag har inte lyckats framställa amfetamin. Jag skulle vilja fråga mästaren. Varför kan vi inte direkt destillera produkten med kokpunkten för fritt amfetamin efter att reduktionsreaktionen med NaBH4 är avslutad? Jag vill veta principen.
 

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
49
Reaction score
6
Points
8
Jag hoppas att du en dag kan få svaret och att jag kan förbättra min kunskap
 

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
146
Reaction score
81
Points
28
Jag testade den här metoden, som fungerade ganska bra till en början. Varje tillsats av NaBh4 gav en liten exoterm på 2-4 ° (8-12 °)När jag var klar efter cirka 6 timmar steg temperaturen till 45 ° inom 30 minuter, även om kylningen gjordes med -20 °. Jag vet inte avkastningen, jag kommer att rapportera om detta senare. Min fråga är hur det kommer sig att temperaturen stiger så plötsligt? Hur kan jag undvika det? Det blir svårt att skala om jag måste vänta 30 min varje gång NaBh4 tillsätts. Kan jag ändra något på det eller byta tillbaka till metanol.
 

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 8, 2024
Messages
6
Reaction score
3
Points
3
I steg 4, fig. 14, sköljs 10-20 ml etanol från destillationskolven.
Kan jag använda ett annat lösningsmedel i stället för etanol, t.ex. metanol eller isopropanol?
Eller kan jag använda etanol denaturerad, eftersom jag inte kan få etanol odenaturerad?
 

megurine

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 14, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Kan jag blanda natriumhydroxid med metylaminhydroklorid, vatten med isopropanol och sedan natriumsulfat för att få en isopropanollösning av metylamin, eftersom jag bara har metylaminhydroklorid?
Och kan du använda natriumcyanoborhydrid istället för natriumborhydrid, och vad måste du vara försiktig med, för vad kan du bara köpa natriumcyanoborhydrid för
 
Top