- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 7
Jeg syntetiserede nitroethan med succes, men ikke rent, kan jeg lave p2np med urent nitroethan.
HIGGS BOSSON
Expert
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 884
Det kommer an på, hvor beskidt din nitroethan er. Prøv at sætte et par gram i mikrobølgeovnen som et eksperiment.
↑View previous replies…
Tilsæt 215 ml absolut ethanol
Tilsæt 108 ml (2 mol) svovlsyre langsomt, når tilsætningen er færdig. Opvarm til 80 grader i 2,5 timer.
Sluk for varmen, og afkøl blandingen
Anbring den i en plade, tag derefter 200 gram natriumkarbonat og tilsæt det, indtil det svarer til pH 8
Vent derefter nogle timer på, at natriumkarbonatet reagerer godt. Uden at tilsætte vand er der lidt ethanol. Lad det fordampe ud i luften.
Udbyttet er 290 gram
Blandede mol af natriumethylsulfat
Mol natriumsulfat
Jeg brugte 2 mol svovlsyre og producerede et mol ethylsulfat
Et mol svovlsyre forbliver ureageret
Natriumsulfat, det er ligegyldigt, du skal ikke adskille noget. Sæt alt sammen og tilsæt 1 mol natriumnitrit 103 gram med 50 ml vand og start destillationen.
Tilsæt 108 ml (2 mol) svovlsyre langsomt, når tilsætningen er færdig. Opvarm til 80 grader i 2,5 timer.
Sluk for varmen, og afkøl blandingen
Anbring den i en plade, tag derefter 200 gram natriumkarbonat og tilsæt det, indtil det svarer til pH 8
Vent derefter nogle timer på, at natriumkarbonatet reagerer godt. Uden at tilsætte vand er der lidt ethanol. Lad det fordampe ud i luften.
Udbyttet er 290 gram
Blandede mol af natriumethylsulfat
Mol natriumsulfat
Jeg brugte 2 mol svovlsyre og producerede et mol ethylsulfat
Et mol svovlsyre forbliver ureageret
Natriumsulfat, det er ligegyldigt, du skal ikke adskille noget. Sæt alt sammen og tilsæt 1 mol natriumnitrit 103 gram med 50 ml vand og start destillationen.