- Language
- 🇳🇱
- Reaction score
- 46
Ja Mann, alt er sandt
Er det det at blive gammel, at når man ser tilbage i tiden, så er det de gamle dage, der hersker?
Eller ville digitaliseringen ødelægge oplevelsen af livet?
I gamle dage gik man ud, drak sig fuld med folk omkring sig, mødte piger, eller hvad man nu kiggede efter, og mødte dem fysisk.
Ikke som nu, hvor man gør et førstehåndsindtryk på et internetfoto, i sin stol derhjemme ... ALENE!!!
Og manipulationen af tv, der giver dig små meninger om, hvordan du skal tænke, uden at tænke og gøre dig dine egne tanker.
Det er nemt bare at følge mainstream-meningen, men tænker du over din egen mening og tør stå frem med den og risikerer at blive skudt eller det, der er værre?
Fuck den digitale afhængighed af telefoner for at frigøre dig selv, ....
Men hvordan?
Er det det at blive gammel, at når man ser tilbage i tiden, så er det de gamle dage, der hersker?
Eller ville digitaliseringen ødelægge oplevelsen af livet?
I gamle dage gik man ud, drak sig fuld med folk omkring sig, mødte piger, eller hvad man nu kiggede efter, og mødte dem fysisk.
Ikke som nu, hvor man gør et førstehåndsindtryk på et internetfoto, i sin stol derhjemme ... ALENE!!!
Og manipulationen af tv, der giver dig små meninger om, hvordan du skal tænke, uden at tænke og gøre dig dine egne tanker.
Det er nemt bare at følge mainstream-meningen, men tænker du over din egen mening og tør stå frem med den og risikerer at blive skudt eller det, der er værre?
Fuck den digitale afhængighed af telefoner for at frigøre dig selv, ....
Men hvordan?
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
Jeg tror, at en del af det er nostalgi, men der er videnskabelige beviser for, at vi ikke burde få så meget skærmtid. Jeg har ingen links ved hånden, men bare se dig omkring, der er beviser overalt. Jeg har det endnu værre med gen alpha og "ipad-børnene". Jeg var lidt af et ipad-barn i min ungdom, men det var ikke så slemt, som det er nu. ja, teknologi kan være gavnlig, når den bruges med måde, men ingen ønsker at sætte grænser for deres skærmtid. vi lever praktisk talt online. jeg har det meget sjovere, når jeg går ud med mine venner og den slags, men jeg har en tendens til at lukke mig inde, fordi jeg ikke har motivation og er en smule psykisk syg. at være i nærheden af teknologi hele tiden gør det bare værre. det er en ond cirkel, og jeg prøver at komme ud af den ^^;
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 41
- Deals
- 3
Jeg holdt op med at se tv for 10 år siden. Det lort vil lobotomere dig.
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,077
- Deals
- 1
Jeg ser heller ikke tv. Måske "how-toe", men aldrig fiktion, drama, nyheder osv. Det er alt sammen propaganda, der er designet til at gøre dig rasende på de forkerte mennesker. Hele debatten om iPad-tabletter.... du må indse, at vi faktisk ikke ved en skid, men de mest højlydte spekulanter er normalt de mindst kvalificerede. Det er noget, der er individuelt. Alle børn bør ikke sidde fastspændt til en tablet, men jeg kender et par stykker, som gør, og det har hjulpet dem meget. Et barns interesse for at lære står i direkte forhold til dets interesse for emnet. Børn lærer ikke gangetabellerne, fordi mor og far truer med at tage noget fra dem. De blev interesserede i det øjeblik, de så Power Rangers eller Blaze eller My Lil Pony gøre det. Jeg har specifikke eksempler, men det er for tæt på at doxing mig selv til at sige meget. Hvor mange decimaler kender du pi? Jeg kender en 8-årig, der kender det til 35 cifre efter kommaet. HVOR mange sprog taler du? Jeg kender en 6-årig, der kan tale og forstå 4. Den 8-årige kan lave multiplikation, 4 cifre x 4 cifre, lige så hurtigt som du kan med en lommeregner. Han gør det rigtigt. Regeringen siger, at de er handicappede, men jeg tror, at de er anderledes begavede. De har lært alt, hvad de ved, fra tablets. Den 8-årige programmerer chatbots, som man kan downloade fra guithub. Han har en YouTube-kanal. Han har ikke brug for hjælp, han kan det hele.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
du har helt ret. jeg har været online fra en meget ung alder, men da jeg gik i folkeskolen, lærte jeg omkring halvdelen af min læring fra fysiske bøger, så jeg er måske lidt forudindtaget. det hjalp mig aldrig at fjerne min elektronik, og hvis der var noget, hæmmede det kun både min lykke (ikke at den var afhængig af enheder, men det var bare surt ikke at have det som en mulighed) og min læring. internettet kan være et fantastisk uddannelsesværktøj, men der er også meget hjernedødt indhold der. børn har bare brug for dømmekraft, og det har mange af de børn, jeg kender, ikke ligefrem. jeg ved, at der er kloge børn derude som dem, du nævnte, men jeg kender dem ikke personligt (medmindre du tæller mig selv med ... jeg vil ikke lyde arrogant, men jeg havde en interesse i biologi, mere specifikt humanbiologi og forskellige sygdomme, da jeg var meget ung. det var min hovedinteresse fra 4-8 år gammel ...)
og jeg er enig, regeringen kan bare godt lide at overdiagnosticere, overdrive og nogle gange endda opfinde psykiske sygdomme for at fremme medicin. der er en større dagsorden bag dette. de ønsker at skabe tankeløse, homogene arbejdere og "holde alle på linje" så at sige. meget nedslående. selv faktiske psykiske sygdomme har deres fordele. jeg kunne blive diagnosticeret med skizofreni (fik aldrig en officiel diagnose, fordi jeg ikke vil have medicin, men jeg opfylder de diagnostiske kriterier og har været i psykotiske episoder, der påvirkede mit liv negativt. Mange, jeg kender, tror, at det er forårsaget af stoffer, men jeg viste tegn langt før, jeg begyndte at tage stoffer ...), og selvom det bestemt har sine ulemper, hjælper det min kunst og skrivning. den er virkelig udtryksfuld og mere "rå", tror jeg. og nogle gange føles min paranoia mere som intuition. den er korrekt ca. 50 % af tiden ... lol
og jeg er enig, regeringen kan bare godt lide at overdiagnosticere, overdrive og nogle gange endda opfinde psykiske sygdomme for at fremme medicin. der er en større dagsorden bag dette. de ønsker at skabe tankeløse, homogene arbejdere og "holde alle på linje" så at sige. meget nedslående. selv faktiske psykiske sygdomme har deres fordele. jeg kunne blive diagnosticeret med skizofreni (fik aldrig en officiel diagnose, fordi jeg ikke vil have medicin, men jeg opfylder de diagnostiske kriterier og har været i psykotiske episoder, der påvirkede mit liv negativt. Mange, jeg kender, tror, at det er forårsaget af stoffer, men jeg viste tegn langt før, jeg begyndte at tage stoffer ...), og selvom det bestemt har sine ulemper, hjælper det min kunst og skrivning. den er virkelig udtryksfuld og mere "rå", tror jeg. og nogle gange føles min paranoia mere som intuition. den er korrekt ca. 50 % af tiden ... lol