Udvinding af efedrin fra planter

Microogata

Don't buy from me
Resident
Joined
May 2, 2022
Messages
9
Reaction score
6
Points
3
Mange tak for denne information. Jeg spekulerede på, hvor jeg kunne få fat i denne Ephedra (eller Ma-Huang) plante?
Tror du, at Alibaba er en god kilde at købe den fra (da den kommer fra Kina)? https://www.alibaba.com/trade/search? fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=ma-huang
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Hej, jeg har købt næsten 1 kg på Xina, måske kan jeg hjælpe dig?
 

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18

I de kommende måneder vil jeg forsøge mig med en ekstraktion og lægge resultaterne op.
 

nobody66

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 6, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Hej bror, har du allerede prøvet det? Hvad er resultatet? Har du haft succes med denne metode?
 

roshan

Don't buy from me
Member
Joined
Nov 6, 2023
Messages
4
Reaction score
0
Points
1

Kan jeg bruge Ephedra gerardiana?

 

9-Tryptophan

See my products
Seller
Language
🇩🇪
Joined
Dec 21, 2022
Messages
8
Reaction score
7
Points
3
Deals
8
Jeg bestilte 250 g Ma Huang og testede den enkle ekstraktion med 25 g.

Jeg pulveriserede det i blenderen og ekstraherede 1 del med ethanol og 1 del med IPA, tørrede begge ekstrakter ved ca. 30 °C, og som forventet var begge ekstrakter grønne af klorofyl, og efter opkoncentrering og frysning skete der intet, og efter inddampning var der ikke noget hvidt pulver tilbage, men snarere tyktflydende grøn olie.

Jeg tænkte, at hvis jeg ekstraherer denne olie med Naphtha og blander den godt, kan jeg få efedrin ud af den. Men der skete ikke noget, da det blev frosset, og efter at napthaen var fordampet, var der kun en sort tjærelignende rest tilbage.

Det sidste, jeg prøvede, var at opløse det i lidt naptha og udfælde det med acetone, men det virkede heller ikke.

Det kan også være, at kineserne har sendt mig noget lort, men det ligner i hvert fald Ephedra sinica.
 

DrGodMan

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 13, 2023
Messages
17
Reaction score
3
Points
3
upolære opløsningsmidler
petroleum => upolært opløsningsmiddel?
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 23, 2024
Messages
13
Reaction score
10
Points
3
For nogen tid siden prøvede jeg en syre-base-ekstraktion på ephedra distachya, fordi ethanol-ekstraktionen opløser klorofyl og andet skrammel.

Det ser ud til at have virket, for jeg stod tilbage med et hvidt pulver, men i for lille en mængde til, at det kunne være en levedygtig kilde til efedrin.

Den ephedra distachya, jeg fik, indeholdt nok ikke så meget efedrin, og jeg havde forventet det, eller også var mit forarbejde dårligt.

For de interesserede er her et dokument om egenskaberne ved de forskellige efedrinsalte

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/jps.20927
 

Nikolas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 25, 2022
Messages
8
Reaction score
4
Points
3
Hej venner, jeg har ephedraekstrakt i både pulverform og flydende form. Kan jeg udvinde efedrin fra efedraekstrakt? Hvilken metode anbefaler I? Skal det være tørt plantepulver?
 

lapgan1

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 26, 2024
Messages
13
Reaction score
1
Points
3
Hej, kan jeg bruge det hvide pulver fra trin 1c opnået på den anden ekstraktionsmåde til at syntetisere meth?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
121
Reaction score
72
Points
28
Det er relativt enkelt at udvinde efedrin fra Ephedra vulgaris. Plantens blade tørres og males derefter til et pulver.

Dette pulver kan derefter tilsættes vand og koges for at skabe et ekstrakt. Efedrinet udfældes af opløsningen og kan opsamles og tørres til senere brug.
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
121
Reaction score
72
Points
28
Her er en trin for trin-guide, der er nem at følge, fra plante til styrke
5.1 Forberedelse af plantemateriale
- Høstning: Vælg modne planter fra de tidligere nævnte kilder, og sørg for, at de er fri for forurenende stoffer.
- Rengøring: Rengør plantematerialet grundigt for at fjerne skidt og snavs.
- Tørring: Tør plantematerialet for at reducere fugtindholdet, som er afgørende for udvindingsprocessen.

5.2 Findeling
- Formaling: Slib det tørrede plantemateriale til et fint pulver for at øge overfladearealet for bedre ekstraktion.

5.3 Ekstraktionsmetode
- Valg af opløsningsmiddel: Vælg et passende opløsningsmiddel, f.eks. methanol eller ethanol, som kan opløse efedrin effektivt.
- Blanding: Bland plantepulveret med opløsningsmidlet i en passende beholder, og sørg for grundig kontakt mellem opløsningsmidlet og plantematerialet.
- Afkog: Opvarm blandingen forsigtigt for at lette ekstraktionsprocessen. Overvåg temperaturen for at undgå nedbrydning af efedrin.

5.4 Filtrering
- Adskillelse: Når ekstraktionen er færdig, adskilles væsken fra de faste planterester ved hjælp af filtrering. Brug et filterpapir eller en klud for at sikre, at der opnås en klar væske.

5.5 Inddampning
- Koncentration: Inddamp opløsningsmidlet fra det flydende ekstrakt for at koncentrere efedrinet. Dette kan gøres ved hjælp af en rotationsfordamper eller ved forsigtig opvarmning under en emhætte.

5.6 Krystallisering
- Afkøling: Afkøl den koncentrerede opløsning for at fremme krystalliseringen af efedrin.
- Filtrering af krystaller: Når der er dannet krystaller, filtreres de ud ved hjælp af vakuumfiltrering for at få rene efedrinkrystaller.

5.7 Tørring og vejning
- Tørring: Tør efedrinkrystallerne grundigt for at fjerne eventuelle rester af opløsningsmiddel.
- Vejning: Vej det ekstraherede efedrin for at bestemme udbyttet af ekstraktionsprocessen.

5.8 Kvalitetskontrol
- Testning: Udfør tests som f.eks. tyndlagskromatografi (TLC) eller højtydende væskekromatografi (HPLC) for at bekræfte tilstedeværelsen og renheden af efedrin i ekstraktet.
 

four4jhon

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 4, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Jeg har brug for metamfetamin
 

Bmth

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
21
Reaction score
3
Points
3
Venligst hjælp Jeg købte en lille mængde ma huang-planter, For at skulle ende efter at være oppustet med Hcl-gas, der producerer et fast stof, men ikke krystal (forskelligt fra ekstraktionen af pillen) forsøgte jeg at smage lidt mindre bitter i modsætning til pseudoefedrin fra pillen? Er dette virkelig den epedra-plante, jeg købte, eller er det bare ukrudt 😂
FKdOimpUln
 
Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,693
Solutions
3
Reaction score
2,818
Points
113
Deals
1
Dit spørgsmål er uklart. Jeg vil gerne hjælpe dig, men du skriver et spørgsmål, som ikke kan besvares.
Jeg købte nogle planter og fik dette. Er det okay eller ej? Prøv at læse din besked og tænk, hvordan kan nogen forstå dit sind og din måde at tænke på? Jeg står over for sådanne rodede forklaringer hver dag....
 
Top