Syntese af L-efedrin fra L-phenylacetylcarbinol (L-PAC)

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Problemet med l-PAC er, at det racemiseres hurtigt til d/l-PAC, hvilket ikke giver det ønskede l-efedrin, men d/l-efedrin, hvilket følgelig fører til racemisk Meth som fremstillet af P2P.
Vi vil have d-Meth eller i det mindste overvejende d-Meth.
To faktorer driver racemisering af l-PAC: For det første et alkalisk miljø, f.eks. tilstedeværelsen af baser af enhver art og overgangsmetalioner, f.eks. alle salte af jern etc., der er til stede selv i meget små mængder, da de virker katalytisk.

Nu er mange reduktionssystemer alkaliske, ligesom NaBH4, så det er klart, hvad der ville ske. Ud over at opbevare og håndtere l-PAC korrekt og tilsætte noget som oxalsyre og/eller tinnsyre eller EDDA for at tage sig af eventuelle metalsalte i nærheden, vælger man derfor et surt reduktionssystem eller et, der i det mindste fungerer under let sure forhold. Jeg vil anbefale at bruge STAB, som er et surt derivat af NaBH4, og som fungerer særligt godt i reduktive amineringer. Methylamin bruges derefter som acetat, dvs. eddikesyresaltet af methylamin, og alt sammen som en gryde, en gang imindannelse / iminreduktion, hvad der kaldes reduktiv amination.
Oplysninger om, hvordan man fremstiller STAB fra NaBH4 og GAA, findes overalt på nettet, og også om, hvordan man bruger det. Udbyttet er fremragende.
Zink-borhydrid ville være en anden letfremstillet mulighed, hvis man har vandfri ZnCl2.
Al/Hg er også muligt, men det skal gøres i THF eller diethylether.
Men et naturligt surt system som STAB eller Zink-Boro er bedst.

Produktion af l-PAC fra benzaldehyd ved biosyntese er ikke nødvendigvis svært, men det er mere en teknisk udfordring at håndtere de store mængder. Og først og fremmest skal man finde en god gærstamme til formålet. Med dette ved hånden er det hovedsageligt et problem at udvinde l-PAC i slutningen, et kontinuerligt ekstraktionssystem er et must her, og ether er det valgte opløsningsmiddel.

Held og lykke!
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
Når fermenteringen eller kondenseringen er færdig, er der så behov for at gøre bouillonen neutral eller let basisk, så æteren kan opsamle l-pac'en?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
Når gæren er fjernet fra brygblandingen, kan phenylpropanol-l-one-2 ekstraheres ud af opløsningen. De oprindelige referencer brugte ether til ekstraktionen. Jeg vil foreslå at erstatte det med
toluen fra en isenkræmmer. Flere ekstraktioner med et par hundrede ml toluen burde være nok til at fjerne produktet helt.
til at fjerne produktet fuldstændigt.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
Jeg har tidligere brugt toluen, men det fungerede ikke så godt. Jeg har læst nok referencer, men ingen af dem nævner, om vasken skal være let alkalisk for at udtrække l-pac, jeg vil prøve uden at gøre dette og se, hvad der sker.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
mit første forsøg på at lave l-pac, her er min opskrift, jeg er ikke sikker på, at det hele er korrekt, men jeg prøver alligevel.

2,5 liter H2O
87,50 g melasse
Gær og næring
20 ml benzaldehyd
75 ml ether

i en 5-liters demijohn hældes 2,5 liter H2O og 87,50 g melasse,
mæt vask med ren ilt,
Tilsæt gær og næring, og lad det gære i ca. 8 timer,
når vasken er hurtigt gærende, tilsættes 10 ml benzaldehyd,
efter 4 timer eller deromkring tilsættes yderligere 10 ml benzaldehyd, og lad det gære i yderligere 12 timer eller mere,
Fjern gæren, når den er færdig,
ekstraher l-pac med 50 ml ether og derefter 25 ml ether,
kombiner ether og destillér
indsamle l-pac?
teoretisk udbytte 10ml er 50% konvertering.

feedback er værdsat, og jeg vil sende mine resultater, når jeg er færdig.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
sorry guys denne evaluering var ikke korrekt, der er behov for at inkorporere natriumpyruvat og en gærstamme, der kan håndtere let sure forhold, ph 5 - 5,5, og muligvis et større temperaturområde. det er stadig et igangværende arbejde, albite meget langsomme fremskridt lol
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
I-PAC-tråde bliver altid øjeblikkeligt overrendt af bullshittere, så jeg siger farvel.

Du har fået de vigtigste oplysninger: Acetaldehyd eller pyruvat, en egnet gær og ph <5.

Ingen stillede det store og indlysende spørgsmål: Hvordan kan jeg finde ud af, om en gærstamme er god eller ej?
Og da ingen spurgte, vil der ikke være andet svar end at nævne, at der findes ret nemme metoder.
God fornøjelse med søgningen, og send mig ikke en PM.

Farvel
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
Hvordan kan jeg finde ud af, om en gærstamme er god eller ej?
 
View previous replies…

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
363
Reaction score
177
Points
43
Lav flere små partier og se, hvilke der er bedst
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Mine superhelte, giv os venligst et resumé af proceduren, jeres mentorskab er meget værdsat.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
363
Reaction score
177
Points
43
Gå 4mmc til epher-ruten, der er en video om det, og spar tid og penge
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
55
Reaction score
34
Points
18
så jeg kører det ved ph 5,5-6 og ville bare vide, hvornår kondenseringen er færdig, skal jeg gøre det neutralt eller let basisk for at udtrække l-pac med ether?
 
Top