Haluan kysyä siitä!
Tämän lähestymistavan toteutettavuudesta ja oikeellisuudesta.
Olen kokeillut videolla esitettyä prosessia, ja näin tein sen. En tiedä, miksi lopputulos ei ole sama kuin videolla oleva määrä.
Ensin käytetään IPA 100ml+H2O 50ml+P2NP 10g. Kuumennuksen ja liuottamisen jälkeen anna jäähtyä, kunnes kiteet näkyvät.
Valmista 12g alumiinihiutaleita + 2g HgCL2 (koska en saa elohopeanitraattia ja voin käyttää vain elohopeakloridia alumiiniamalgaamin valmistukseen), laita se pulloon ja reagoi noin 30-40 minuuttia ja liitä lauhdutinputki.
Jäähdytetty ja kiteytynyt P2NP lisätään helposti 50 ml:aan jääetikkaa ja kuumennetaan liukenemaan.
Poista harmaa likainen vesi alumiinihiutaleista ja pese ne kahdesti puhtaalla vedellä.
Lisää sitten P2NP-liuos alumiinipulloon (tällä hetkellä tapahtuu suuri määrä reaktiota ja lämpötila nousee nopeasti. Käytä kylmää kylpyä lämpötilan jäähdyttämiseen ja ravista pulloa säännöllisesti prosessin aikana). Reaktioprosessi kestää noin 30~40 minuuttia.
Ota liuos pullosta, ja siinä on harmaata nestettä ja pieni määrä alumiinihiutaleita.
Aiemmin valmistettu 50 g NaOH + 70 ml H2O-liuosta, lisää natriumhydroksidiliuosta harmaaseen nesteeseen, jotta nesteen pH-arvo on 11.
Reaktio kestää noin 30 minuuttia
Keltainen neste ilmestyy. Ota tämä neste pois (harmaata ainetta ei uuteta) ja laita se jääkaappiin 1 tunniksi.
Jäähdytyksen jälkeen tämä vaaleankeltainen neste lisätään IPA:han 1:1 ja sekoitetaan.
Lisää väkevää rikkihappoa ja tiputa pieni määrä. Tällöin ilmestyy valkoisia esineitä, jotka saavat nesteen näyttämään maitomaisen valkoiselta, jossa on sakkaa.
Saatetaan pH-arvo 5,5:een.
Kun nestettä on jäähdytetty 24 tuntia, suodatetaan ja kuivataan valkoinen tuote (onko tuote tällä hetkellä oikea? Ja vaaditaan lopullinen P2P).
Tämän osan osalta lopputuotteeni on vain noin 1~2 g, mikä ei vaikuta oikealta.
Olen yrittänyt kovasti etsiä vastausta, mutta en ole vieläkään saanut oikeaa käsitystä. Voisitteko antaa minulle oikeat ohjeet?
Mitkä tekijät vaikuttavat saantoon (videon lopputuote näyttää olevan paljon enemmän kuin kokeideni määrä).
Toivotan tervetulleeksi ihmiset, jotka ovat onnistuneet tällä menetelmällä ja saanto on noin 70~80%, opastamaan minua.
Ole hyvä
Alumiinifoliosta ja alumiinihiutaleista tehdään alumiiniamalgaamia ja sitten lisätään natriumhydroksidiliuosta. Miksi alumiinihiutale on hieman kellertävää nestettä, mutta alumiinifolio on valkoista nestettä?
Käyttämäni alumiinifolio on keittiössä käytettävää kotitalouksien alumiinifoliota. Voiko sitä käyttää?