- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 28
tämä on hienoa.
miksi luulet, että pakastin antoi outoja tuloksia kiteytyksen aikana?
Kuinka hyvin tämä menetelmä on mielestänne skaalautuva?
miksi luulet, että pakastin antoi outoja tuloksia kiteytyksen aikana?
Kuinka hyvin tämä menetelmä on mielestänne skaalautuva?
- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 78
Veden takia, kun sen jäätyessä, mistä kiteiden pitäisi tulla?
Normaali jääkaappi ehkä toimii, mutta minulla on ruokani sisällä ja en halua puhdistaa sitä joka kerta.
Yritin todella paljon tapoja päästä lopputuotteeseen ja tuhlasin myös paljon liuottimia ja 2b3c: tä, mutta kuvaamani tapa toimi minulle paremmin kuin muut kokeilut.
Olin melkein hämmentyä kaikista eri menetelmistä, kaikki nämä erilaiset pienet kulhot, joissa oli erilaisia seoksia, seisoivat ympäriinsä, katsoin aina, mikä niistä kehittyy hyvin ja mikä ei.
Esim. kun laitat jääkylmää ipan kiteytysveteen/jauheeseen, saat heti valkoisia kiteitä, mutta ne eivät ole kirkkaita ja vain vähän, sp joudut kiteyttämään uudestaan ja loput pitää haihduttaa, katso viimeinen kuva.
3 muuta kuvaa näyttää mitä rm:lle tapahtuu pakastimessani, siitä tulee kiinteää massaa joka sulaa huoneenlämmössä, mutta ei kiteitä.
Normaali jääkaappi ehkä toimii, mutta minulla on ruokani sisällä ja en halua puhdistaa sitä joka kerta.
Yritin todella paljon tapoja päästä lopputuotteeseen ja tuhlasin myös paljon liuottimia ja 2b3c: tä, mutta kuvaamani tapa toimi minulle paremmin kuin muut kokeilut.
Olin melkein hämmentyä kaikista eri menetelmistä, kaikki nämä erilaiset pienet kulhot, joissa oli erilaisia seoksia, seisoivat ympäriinsä, katsoin aina, mikä niistä kehittyy hyvin ja mikä ei.
Esim. kun laitat jääkylmää ipan kiteytysveteen/jauheeseen, saat heti valkoisia kiteitä, mutta ne eivät ole kirkkaita ja vain vähän, sp joudut kiteyttämään uudestaan ja loput pitää haihduttaa, katso viimeinen kuva.
3 muuta kuvaa näyttää mitä rm:lle tapahtuu pakastimessani, siitä tulee kiinteää massaa joka sulaa huoneenlämmössä, mutta ei kiteitä.
Attachments
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 329
- By HerrHaber
There's also a method for 4MMC recrystallization which employs also NaCl (table salt) in most probably a larger amount of water along the product powder and IPA with also different ratios that you must check. Salty water has a much lower freezing point therefore letting the other component crystalize first since sodium salt is perhaps more water attached but the temperature must NOT reach -18*C or any lower at all costs since salt will also start crystalizing and the more it stays the more salt in the stuff. Hope it helped, I may seek it out for you if you don't find it, cheers!