Ik wil er meer over weten!
Wat betreft de haalbaarheid en juistheid van deze aanpak.
Ik heb het proces in de video geprobeerd en dit is hoe ik het heb gedaan. Ik weet niet waarom de uiteindelijke output niet hetzelfde is als de hoeveelheid in de video.
Gebruik eerst IPA 100ml+H2O 50ml+P2NP 10g. Na het verwarmen en oplossen laat je het afkoelen tot er kristallen verschijnen.
Bereid 12g aluminiumvlokken + 2g HgCL2 (omdat ik geen kwiknitraat kan krijgen en alleen kwikchloride kan gebruiken om aluminiumamalgaam te maken), doe het in een kolf en reageer ongeveer 30 tot 40 minuten, en sluit de condensorbuis aan.
De afgekoelde en gekristalliseerde P2NP wordt eenvoudig toegevoegd aan 50 ml ijsazijn en verwarmd om op te lossen.
Verwijder het grijze vuile water van de aluminiumvlokken en was ze twee keer met zuiver water.
Voeg vervolgens de P2NP-oplossing toe aan de aluminiumkolf (op dit moment zal er een grote hoeveelheid reactie plaatsvinden en zal de temperatuur snel stijgen. Gebruik een koud bad om de temperatuur af te koelen en schud de kolf regelmatig tijdens het proces). Het reactieproces duurt ongeveer 30~40 minuten.
Neem de oplossing uit de erlenmeyer en er zal een grijze vloeistof en een kleine hoeveelheid aluminiumschilfers overblijven.
Voeg de natriumhydroxideoplossing toe aan de grijze vloeistof om de pH van de vloeistof op 11 te brengen.
De reactie duurt ongeveer 30 minuten
Er verschijnt een gele vloeistof. Neem deze vloeistof eruit (de grijze substantie wordt niet geëxtraheerd) en zet het 1 uur in de koelkast.
Voeg na afkoelen deze lichtgele vloeistof toe aan IPA 1:1 en roer.
Voeg geconcentreerd zwavelzuur toe en druppel er een kleine hoeveelheid in. Op dit moment verschijnen er witte objecten, waardoor de vloeistof melkachtig wit lijkt met bezinksel.
Breng pH op 5,5
Na het koelen van de vloeistof gedurende 24 uur, filter en droog het witte product (is het product op dit moment correct? En de uiteindelijke P2P vereist)
Voor dit deel is mijn eindproduct slechts ongeveer 1~2g, wat niet juist lijkt.
Ik heb mijn best gedaan om het antwoord te vinden, maar ik heb nog steeds niet het juiste idee. Kunt u mij de juiste aanwijzingen geven?
Welke factoren beïnvloeden de opbrengst (het eindproduct in de video lijkt veel meer te zijn dan het aantal van mijn experimenten)?
Ik verwelkom mensen die geslaagd zijn met deze methode en de opbrengst is ongeveer 70~80% om me te begeleiden.
gelieve
Aluminiumfolie en aluminiumvlokken worden tot aluminiumamalgaam gemaakt en vervolgens wordt er een natriumhydroxideoplossing aan toegevoegd. Waarom is de aluminiumvlok een lichtgele vloeistof, maar de aluminiumfolie een witte vloeistof?
De aluminiumfolie die ik gebruik is huishoudfolie die in de keuken wordt gebruikt. Is dit goed om te gebruiken?