Nitroethaan Bron

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Ik heb hier een flesje van gevonden voor mijn P2NP synthese. Alles wat ik nu nog nodig heb is N-butylamine (ik heb wat problemen op dat gebied).
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
64
Points
18
Je kunt ook andere amines gebruiken, bijvoorbeeld isobutylamine, dat gemakkelijk te verkrijgen is via Valine a-aminozuur decarboxylering.
 
View previous replies…

Macondor

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
42
Reaction score
8
Points
8
Bedankt, ik vraag dit omdat ...
"Los 140 g (1 mol) hexamethyleentetramine (urotropine, hexamine) en 157,5 g (1,05 mol) natriumjodide (of 174 g (1,05 mol) kaliumjodide) op in 1000 ml hete 95% ethylalcohol (190 proof graanalcohol). Vervolgens wordt 243 g broomosafrool (1 mol) toegevoegd en laat men de oplossing staan totdat er geen neerslag meer optreedt. Vervolgens wordt een stroom HCl-gas in het mengsel geleid, waarbij het neerslag wordt gehydrolyseerd, oplost en ammoniumchloride neerslaat. Het ammoniumchloride wordt afgefiltreerd en de alcohol uit het filtraat wordt verwijderd door destillatie onder verlaagde druk. Zuiver de achtergebleven ruwe amine door de vrije base vrij te maken met NaOH-oplossing (45 g NaOH in 135 ml water). Extraheer de olie met ether (of tolueen, methyleenchloride enz.) en zet het weer om in het HCl-zout met een stroom HCl-gas. Filtreer de gevormde kristallen uit de ether."
 
Top