Synthese van 4'-methylpropiofenon uit tolueen door Friedel-Crafts reactie (schaal 1kg+)

Oxygen

Newbie
New deal
Reaction score
0
Er was een alternatief voor mechanische roerder?

AgamemnonFromTroy

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
70
Een alternatief zou een sterke magnetische roerder zijn, hoewel de grote exemplaren vrij prijzig zijn en het voordeliger zou zijn om een mechanische te kopen.

Deedubbau

Newbie
New deal
Reaction score
4

Mr. Veiligheid aan de redder ....

Ja, je kunt er maar beter voor zorgen dat je al die beschermende kleding draagt. Want als je dit advies opvolgt en roestvast staal gebruikt, dan ga je een ramp tegemoet. Roestvrij staal wordt snel aangetast door organische zuren en chloriden. Dus als je deze mix opwarmt, kun je maar beter voorbereid zijn om te rennen.... of gewoon glas gebruiken.

The-Hive

Moderator of the UK Forum
⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
494
Deals
Ik gebruik roestvrijstalen vaten voor grotere reacties en tot nu toe gaat het goed IMO

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Yeah but for this exact reaction we're talking you're doing something extremely dangerous using metal. You don't need all that crap and first of all just because they're doing a large reaction doesn't mean someone else is the mechanical steerer is absolutely not needed and a stir bar is perfectly fine. Use glass only for anything to do with acids. You also don't need all that gear. Little out of control looking like you're cleaning up radioactive spill.

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
You should actually probably delete that comment somehow or a mod should because if anyone reads that and does it they're actually putting themselves in danger. Anyone that deals with chemistry on a normal basis should absolutely know that you wouldn't use a stainless steel reaction vessel for that I actually kind of laughed a little bit

estimated

Newbie
New deal
Reaction score
0
hallo, kan tolueen worden vervangen door xyleen?

plancklong

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
15
Nee. De tolueen is niet alleen het oplosmiddel. Het is de basis voor 4-methylpropiofenon:

XFJZp7u8Yi

Welke xyleen had je in gedachten, o, m, of p? Laat maar, het is waarschijnlijk een mengsel van alle 3:

VjTNtYQsw1

Als je deze wel zou gebruiken, zie je dan dat je GEEN 4-methylpropiofenon zou synthetiseren?

AgamemnonFromTroy

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
70
Je zou tolueen kunnen synthetiseren uit xyleen door hydrogenatie, maar tolueen is vrij gemakkelijk te verkrijgen en daarom is dit niet zo praktisch.

• Like
Reactions: THR

reza

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
14
Betekent dit dat ik niet verwarm? Denkt u niet dat het lang zal duren voordat het volledig verdampt is?
Bedankt voor uw mening en advies

Lev

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
9
Hallo, is het mogelijk om een handleiding voor videosynthese te bestellen? 4-methylpropiofenon

Lev

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
9
Hallo William Dampier. Is het mogelijk om een video-instructie voor deze synthese van u te kopen?

The-Hive

⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
494
Deals
Ik herinner me dat toen ik bijenkorfbij het in 2003 deed, hij het volgende gebruikte

73 g aluminiumchloride
300 ml dichloorethaan
46 ml propionylchloride
54 ml tolueen
600 ml ijswater
200 ml 5% NaOH-oplossing
Magnesiumsulfaat

Osmosis Vanderwaal

Moderator of the US Forum
⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
5
Reaction score
1,688
Deals
Ik kon het ook niet vinden. Ik heb gezocht op 4-methylpropriofenon en 5 andere namen ervoor

The-Hive

⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
494
Deals
54mL (500mmol, 46g) tolueen werd gedurende 30 minuten toegevoegd aan een oplossing van 73g (550mmol) watervrij aluminiumchloride en 46mL (525mmol, 49g) propionylchloride in 200ml dichloorethaan gekoeld via een extern ijsbad. De oplossing mocht nog 1,5 uur bij 20oC roeren en werd toen voorzichtig toegevoegd aan 500 ml geroerd ijswater. De onderste dichloorethaanlaag werd afgescheiden en de waterige laag werd geëxtraheerd met 2x50 ml dichloorethaan. De gecombineerde extracten werden gewassen met 2x100mL 5% NaOH, 100ml water en vervolgens gedroogd boven magnesiumsulfaat. Het oplosmiddel werd verwijderd en het keton werd vacuüm gedestilleerd bij 123-126oC

Osmosis Vanderwaal

⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
5
Reaction score
1,688
Deals
😬dichloorethaan. Het is de ruggengraat van de koolwaterstof (misschien een ander gehalogeneerd ethaan). Een behoorlijk aantal pijnlijke chemische stoffen. Ik hoop wat meer OTC te gaan gebruiken. Dit zou ik zelf kunnen doen, de workup is gewoon buitensporig voor waar ik woon (geen 190 proof everclear golden -grains. Geen propoinylchloride zonder vergunning).

The-Hive

⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
494
Deals
Kijk of ik nog meer oude aantekeningen heb

The-Hive

⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
494
Deals
Wat ik deel van de wereld waarin je je bevindt is er een met isobutyrylchloride, benzeen, aluminiumchloride

Osmosis Vanderwaal

⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
5
Reaction score
1,688
Deals
Ik heb de vertaling die ik van plan ben te gebruiken. Ik vind het zeker niet erg om nog meer te lezen, maar.... Wat ik zou moeten doen, is een 💣 bouwen en rechtstreeks van propoinylchloride dat ik hoop te synthetiseren en tolueen naar 4-mp gaan bij 105 psi. 7 atmosferen 💥 chemicaliën kopen is mijn kryptoniet. Het vinden van referenties is mijn superkracht. Later hoorde ik dat iemand wijnsteenzuur maakte van room van wijnsteen en HCl. Ze konden niet geloven dat mensen het zouden kopen
Ik ben minstens 10 routes naar 4 mp tegengekomen.

Lev

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
9
:ninja:

Last edited: