- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 52
Hej Jag har en fråga om Sand Mayer-processen. Kommer jag att vara klar med processen och lämna mig med GBL bara om jag stannar efter steg 4 i extraktionsdelen eftersom det verkar som om allt efter gör det till GHB?
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 3,001
- Deals
- 1
Hej, om jag förstår dig rätt, vill du få GBL genom Sandmeyer Reaction. Ja, du kan få det på 4: e steget.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 3
- By Jeffrey B.
-
17 Jul
Förlåt att jag är sen, men jag har en liknande fråga angående den här rutten.
1. Destillerar vi GBL direkt från RM i steg 1a? Om så är fallet, är vår GBL i en azeotrope med vatten? Och hur skulle det vara möjligt om det är lösligt i icke-polära lösningsmedel?
2. Om vi bara samlar in produkten fram till steg 4 genom extraktion med DCM från RM (och kanske genom destillation som nämnts ovan) borde vi kunna förvandla den till vilket GHB-salt vi vill, eller hur?
1. Destillerar vi GBL direkt från RM i steg 1a? Om så är fallet, är vår GBL i en azeotrope med vatten? Och hur skulle det vara möjligt om det är lösligt i icke-polära lösningsmedel?
2. Om vi bara samlar in produkten fram till steg 4 genom extraktion med DCM från RM (och kanske genom destillation som nämnts ovan) borde vi kunna förvandla den till vilket GHB-salt vi vill, eller hur?
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 3,001
- Deals
- 1