- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 28
det här är fantastiskt.
varför tror du att frysen gav dig konstiga resultat under kristalliseringen?
hur väl tror du att den här metoden går att skala upp?
varför tror du att frysen gav dig konstiga resultat under kristalliseringen?
hur väl tror du att den här metoden går att skala upp?
- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 78
På grund av vattnet, när det fryser, var ska kristallerna komma ifrån?
Normal Kylskåp kanske fungerar men jag har min mat inuti och vill inte rengöra den varje gång.
Jag försökte verkligen mycket sätt att komma till slutprodukten och slösade också mycket lösningsmedel och 2b3c också, men det sätt jag beskrev fungerade för mig bättre än de andra försöken.
Jag blev nästan förvirrad av alla olika metoder, alla dessa olika små skålar med olika blandningar stod runt omkring, jag tittade alltid på, vilken som utvecklas bra och vilken inte.
Till exempel, när du lägger iskall ipa till kristalliseringsvattnet/pulvret, får du några vita kristaller direkt men de är inte klara och bara lite, sp du måste kristallisera igen och resten måste avdunsta, se sista bilden.
De 3 andra bilderna visar vad som händer med rm i min frys, det blir en fast massa som smälter i rumstemperatur, men inga kristaller.
Normal Kylskåp kanske fungerar men jag har min mat inuti och vill inte rengöra den varje gång.
Jag försökte verkligen mycket sätt att komma till slutprodukten och slösade också mycket lösningsmedel och 2b3c också, men det sätt jag beskrev fungerade för mig bättre än de andra försöken.
Jag blev nästan förvirrad av alla olika metoder, alla dessa olika små skålar med olika blandningar stod runt omkring, jag tittade alltid på, vilken som utvecklas bra och vilken inte.
Till exempel, när du lägger iskall ipa till kristalliseringsvattnet/pulvret, får du några vita kristaller direkt men de är inte klara och bara lite, sp du måste kristallisera igen och resten måste avdunsta, se sista bilden.
De 3 andra bilderna visar vad som händer med rm i min frys, det blir en fast massa som smälter i rumstemperatur, men inga kristaller.
Attachments
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 329
- By HerrHaber
There's also a method for 4MMC recrystallization which employs also NaCl (table salt) in most probably a larger amount of water along the product powder and IPA with also different ratios that you must check. Salty water has a much lower freezing point therefore letting the other component crystalize first since sodium salt is perhaps more water attached but the temperature must NOT reach -18*C or any lower at all costs since salt will also start crystalizing and the more it stays the more salt in the stuff. Hope it helped, I may seek it out for you if you don't find it, cheers!