Amfetaminsyntes i en kruka från P2NP med NaBH4/CuCl2 (skala 1 kg)

SelfExper1menter

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2023
Messages
17
Reaction score
1
Points
3
Hej allihopa. Jag försökte göra lite amfetamin med detta recept i liten skala, men misslyckades. Allt verkade ok, efter torkning såg min produkt ut som vitt pulver med en rödhet. Om det var amfetaminsulfat (som jag försökte göra) skulle avkastningen vara 84%. Problemet är att det inte är amfetamin.

Fysiologiska effekter
Jag försökte 20-30 mg, det fanns definitivt stimulering, men det orsakade också feber och tydligen en minskning av immuniteten: båda gångerna jag tog det flera dagar i rad blev jag sjuk med luftvägsinfektioner (första gången trodde jag att det var en tillfällighet). En annan person som tog det upplevde inte någon stimulering från upp till 90 mg, bara lite muntorrhet. Ingen av oss har någon tolerans mot stimulantia.

Kemisk testning
1 g av pulvret löses helt upp i 10 ml H2O.
När jag tillsatte överskott av NaOH-lösning till en uppmätt massa av pulvret i ett provrör fick jag en ungefär rätt volym freebase som luktade ammoniak. Jag separerade freebase-skiktet, torkade det med CaCl2 och försökte titrera det med syra. Som ett resultat mätte jag molmassan för freebasen till cirka 171 (och för amfetamin är den 135). Även om mina mätningar inte var särskilt exakta är skillnaden ändå för stor för att kunna förklaras enbart av mätfel.

Mina avvikelser från proceduren

1) När jag tillsatte P2NP insåg jag att det skulle ta timmar, så jag blev otålig och nedsänkte reaktionskolven i ett rumstempererat vattenbad. Efter det kunde jag lägga till P2NP nästan allt på en gång, och blandningens temperatur översteg inte 40-50 ° С.
2) Jag följde videon, så jag avdunstade inte IPA och tillsatte konk. svavelsyra till IPA / freebase-skiktet direkt.
3) Jag hade ingen aceton för tillfället, så jag lade inte till det innan jag surgjorde och jag tvättade den filtrerade "amfetaminsulfat" -pasta med IPA.
4) IPA är mindre flyktig än aceton, så jag var tvungen att sätta min fällning i en ugn i flera timmar för att torka den till konstant vikt. Temperaturen i ugnen översteg inte 80 ° С.

Så den stora frågan är, var gick det fel? Jag skulle inte bli förvånad över lågt utbyte eller ingen produkt alls, men att få ett bra utbyte av en amin som inte är amfetamin?!
 

poe

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 20, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Fick du ditt svar? Jag är också intresserad av att veta vad som gick fel.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Hej. lägg till nabh4, jag sätter på mixern. Vad är den rekommenderade blandningshastigheten (rpm)? kan hastigheten vara densamma när du administrerar nabh4, p2np, cucl2? Steg 5: håll dig varm i 30 minuter vid 80 grader, är blandning nödvändig här? Tack för dina svar
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Omrörning bör tillämpas genomgående, ju mer omrörning desto mer H-utveckling, så minska efter behov
 

poe

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 20, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Kan man också använda slammet för att tillverka amfetamin? Vilka steg skulle du i så fall ta? Torka aceton och svavelsyra?
 

poe

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 20, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
vad är alternativa förnödenheter för denna syntes? Något som man kan köpa i en järnhandel.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Det här är det vattenhaltiga skiktet. Jag tillsatte 25% naoh-lösning. vilket lager behöver jag? Jag var lite förvirrad
 

Attachments

  • Htm4IhVl3F.jpg
    Htm4IhVl3F.jpg
    5.1 MB · Views: 490
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Skriv ner vilka proportioner av reagens du använde.
Hur länge står blandningen efter att NaOH-lösningen på bilden har tillsatts?
 
View previous replies…

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Hallå där. 10L IPA
Destillerat vatten 3,1 L;
Natriumborhydrid (NaBH4) 870 g;
P2NP (fenyl-2-propanon) 500 g;
Koppar(II)klorid (CuCl2) 52 g.
Natriumhydroxid (NaOH) vattenlösning 25% 4 L;. dessa reagenser . detta var bottenskiktet (vattenskikt). Jag lade till Ipa dessa lager bildas. Jag lät det vila i 10 minuter
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
om den alkaliska aminen hamnar i det övre alkoholskiktet. om ph är surt hamnar det i det undre skiktet i form av ett löst salt. I vilket fall som helst kommer det att bli förluster med denna fördelningsmetod.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
ca 2 minuter och två lager bildas, jag låter det vara i 30 minuter.

1754g nabh4
1000g p2np
100 g cucl2
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Är det nödvändigt att röra om i 6 timmar medan du tillsätter P2NP, eller rör du bara om så länge som det tar för att lösa upp det på ett säkert sätt?
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
För bästa resultat, använd overhead steering för kolv.
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
ok, men är det nödvändigt att röra om i 6 timmar medan du tillsätter P2NP, eller rör du bara om så länge som det tar att lösa upp det på ett säkert sätt?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
och jag hoppades kunna använda magnetomröraren lol. men jag tvivlade på att den skulle vara tillräckligt stark.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Det kan ta 6 timmar, ta tid för syntes, var uppmärksam på temperaturen.

Det beror på hur mycket aluminium som finns i kolven och hur bra din magnetomrörare är.
Overheadomrörare har mer kraft.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Använd intermittent omrörning under syntesen om du inte kan röra om kontinuerligt.
Efter tillsats av NaOH, rör om blandningen väl och låt den sedan stå så att skikten kan separera.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Hallå där. 10L IPA
Destillerat vatten 3,1 L;
Natriumborhydrid (NaBH4) 870 g;
P2NP (fenyl-2-propanon) 500 g;
Koppar(II)klorid (CuCl2) 52 g.
Natriumhydroxid (NaOH) vattenlösning 25% 4 L; Jag använder dessa reagenser. Jag observerar temperaturreglering. Jag lägger till den i 4L 25% naoh reaktionsblandning. hur mycket ska reaktionsblandningen kylas när jag lägger till naoh? toppskiktet (orange) är en blandning av Ipa / bas. bottenskiktet (svart) vattenskikt rätt? Rotovap hälls i IPA/bas-blandningen (vakuum, kylutrustning i en utrustning). Jag häller i 3 liter Ipa / basblandning, hur länge ska den förångas? hur mycket ska kolven vara kvar? Jag vill inte avdunsta basen, hur många grader ska jag inte överstiga? sedan tar jag det vattenhaltiga skiktet och tillsätter 4L IPA. Jag blandar och låter skikten separera. vilket skikt behöver jag? topp orange bottenskikt eller klart grumligt? Jag lägger ett lämpligt lager i rotovap och tar bort Ipa. efter det kombinerar jag två lager. Tyvärr har jag inte en examen i kemi, det var här jag hittade modet att förbereda denna syntes. Snälla, om du svarar, beskriv att du pratar med en nybörjarmedlem, på det sättet förstår jag. tack för hjälpen !!!!
 

csigger

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 12, 2022
Messages
16
Reaction score
8
Points
3
Om jag känner att inte all p2np omvandlas, kan jag då öka mängden nabh4? Vad händer om jag bara ger mer av det och allt annat förblir som beskrivet?
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Jag vill göra bmk-olja, kan du hjälpa mig?
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Hallå mina herrar!

IPA från steg 7-extraktet indunstas på vakuum till en amfetaminfri basolja och kombineras med fri bas från steg 6.

Jag indunstade det i mitt vakuum och det här är vad jag fick. det här är bra ? (första bilden) vad ska jag göra med det här, för det luktar inte som en amf. ska jag lägga till det i den fria basen?

Och Ipa / fri bas indunstas för att få olja av bättre kvalitet. (bild 2). min första syntes, jag hoppas att jag var framgångsrik ....

Ska jag blanda de två i slutet???? hmm, jag förstår inte.
 

Attachments

  • MGhk92l4FO.jpg
    MGhk92l4FO.jpg
    5.6 MB · Views: 372
  • 3zwRFae1CI.jpg
    3zwRFae1CI.jpg
    5.8 MB · Views: 382

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Ipa/free base. det var nästan 6 liter. när jag började var det ljusare i färgen och hade en fin lukt, starkare än nu.
 

Attachments

  • n71lqKCzPs.jpg
    n71lqKCzPs.jpg
    5 MB · Views: 157

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Så här ser Ipa/fri bas ut efter Ipa-avdunstning. det var nästan 6 liter. när jag började var färgen ljusare och den hade en behaglig lukt, starkare än nu. kanske jag brände basen?
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Jag tycker inte att du ska göra något med IPA/basen efter valet. det är för mycket alkohol i den, jag skulle vilja minska IPA:n. Jag tror att oljans kvalitet kan bli dålig på grund av för mycket IPA.
 
Top