GHB (Gamma-Hydroxybutyraat) Synthese FAQ

GHB-NewYork

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 26, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Heeft iemand succes met de productie van GBL uit BDO met een koperchromietkatalysator?
Is de gebruikte koperchromietkatalysator dezelfde als 12053-18-8? Of is het iets anders? Kan iemand suggesties geven?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hallo, ja, dat is zo.
 

GHB-NewYork

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 26, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
@G.Patton ik gedaan met 12053-18-8 maar de opbrengst is erg laag niet eens 30percent gbl in uiteindelijke oplossing heb je enig advies voor het?
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Nahh zijn. Niet. Je wilt de. Die met de 9 op het einde... maak het gewoon zelf. Voeg ook geen poeder toe. Hydroxide. Het. Er om mensen te straffen die geen onderzoek doen. Opbrengsten zijn realistisch gezien in de hoge jaren 90.
 

TheWaterman

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 4, 2022
Messages
158
Reaction score
48
Points
28
Hallo, ik heb een vraag over het Sand Mayer-proces. Zal ik klaar zijn met het proces en alleen GBL overhouden als ik stop na stap 4 in het extractiegedeelte, omdat het lijkt alsof alles daarna GHB wordt?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hallo, als ik het goed begrijp, wil je GBL van de Sandmeyer-reactie. Ja, je kunt het krijgen bij de 4e stap.
 
View previous replies…

Jeffrey B.

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 25, 2023
Messages
10
Reaction score
2
Points
3
cool, ik heb GABA gevonden in de vorm van gelatinecapsules met alleen microcelulose als vulmiddel, en ook in zakken van 50 gram van twijfelachtige zuiverheid voor ~ $10 per stuk, dus de pillen zijn goedkoper EN zuiverder. Ik kan ook NaNO2 kopen als een soort tuinproduct van een chemische leverancier voor $8 per kilo lol. Ik ben verbaasd dat niemand hier (Polen) GHB maakt, het is zo makkelijk maar ik heb het nog nooit op de markt gezien. Ik zal updaten wanneer ik effecten en/of vragen heb

Eigenlijk is het nog steeds een beetje onduidelijk als ik zowel destillatie als extractie moet doen met DCM, hoe zorg ik er dan voor dat ik GBL destilleer? Zit de RM niet vol met water? De BP van GBL is 204,6 °C, dus kook ik de RM tot de damptemp. 204,6 °C bereikt en verzamel ik vanaf daar?

Alvast bedankt
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
DCM bp is 39,6*C
GBL bp is 204*C
Er staat duidelijk dat je eerst water moet destilleren. Verschillende keren gelezen. Ik schrijf hetzelfde als in het onderwerp.
 

Joeking

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 16, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Kan ik Kaliumbromaat gebruiken in plaats van Natriumbromaat voor

synthese van gamma-butyrolacton uit tetrahydrofuraan (THF)

bij voorbaat dank
 

Chefy77

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 16, 2023
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Ik en mijn broer maakten het vroeger, shit was leuk maar smaakte vreselijk.
 

Chefy77

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 16, 2023
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Ik kon er niet mee kloten, tenzij ik een blowtje had.
 

zwitterion

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hallo, NaNO2 is niet verkrijgbaar in Europa, tenzij het gemengd wordt met 99% keukenzout. Is er een vrij verkrijgbaar alternatief of een goede leverancier voor verzending naar de EU? Bedankt voor uw hulp.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Deel de procedure voor de synthese van GBL uit pyrrolidine, oxidatie met een chroommengsel of iets dergelijks. Hartelijk dank
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
De koperchromietkatalysator die je gebruikt is erg belangrijk. Want verschillende koperchromieten worden voor verschillende doeleinden gebruikt.

De laatste stap van de voorbereiding van de katalysator voor alles behalve dehydrogenatie is een azijnzuurspoeling. Dit verwijdert het koperoxide dat sommige andere reacties verstoort. Maar het is nodig voor dehydrogeatie van diol.

Het is de bedoeling dat het 40-60% van de katalysator uitmaakt.
Het is een 90 procent plus conversie...

zonder gebruik van oplosmiddelen... voeg het poedervormige hydroxide niet toe... het prb daalt ur. opbrengst met 15-20%

Als je het patent op natriumbromaat leest voor de beschrijving van de conversie met gbl. U kunt beginnen met bdo bijna het dubbele van de tijd nodig hebben als mijn geheugen me niet in de steek laat. Maar de reacties gaan als volgt.

Bdo -> thf -> gbl.

De conversie is bedoeld om hoog te zijn 80%

Er zijn een paar conversie frm bdo naar. Gbl met. Natriumbromiet en natriumbromaat.

Het bromiet bdo een. Aluminium oxide.. in dcm roer 12 uur .quench extract distille is als hoge 80 of. Laag 90..
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
THF kan elektrochemisch worden geoxideerd tot GBL:

Elektrochemische synthese van γ-butyrolacton uit tetrahydrofuraan Door: Kirsanova, A. I. Elektrokhimiya (1978), 14(4), 627 CODEN: ELKKAX; ISSN: 0424-8570

Er wordt een methode beschreven voor de anodische oxidatie van tetrahydrofuraan (THF) [109-99-9] tot γ-butyrolacton [96-48-0] in een KBr-oplossing met Na2SO4 als ondersteunende elektrolyt op een Pt-elektrode bij pH ∼ 1. De anodische efficiëntie bereikt 98%. De anode-efficiëntie bereikt 98% wanneer een diafragma wordt gebruikt. THF wordt indirect geoxideerd door BrO3- gevormd tijdens de oxidatie van Br-. Bij hogere pH (6-7) wordt het oxidatiemiddel BrO gevormd aan de anode en neemt het stroomrendement af door de gelijktijdige vorming van oxyboterzuur.

Of

De elektrochemische oxidatie van tetrahydrofuraan in zwavelzuuroplossing Door: Christiana Avgousti et al.

Stroomrendement van de belangrijkste producten van THF-oxidatie aan een Pt-anode voor elektrolysetijd 24 uur, H2 SO4 0,5 M:

Anodische potentiaal (V versus RHE): 2,3, Stroomdichtheid (mA cmˇ2 ): 70.0 : Producten THF-OH 41,2% GBL 54,4% Barnsteenzuur 2,5%



Het kan ook worden geoxideerd door peroxymonofosforzuur: Nieuwe oxidatie van tetrahydrofuraan tot .gamma.-butyrolacton met peroxyfosforzuur Door Yoshiro Ogata, Kohtaro Tomizawa, en Toshiyuki Ikeda

 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Ik ben de laatste tijd gefascineerd door elektrolyse en kijk naar iemand op youtube die elextoylsis gebruikt om er te komen.

ik ga gewoon uit van een ledemaat... dus dat is zoiets als oh vervangen door Ph en tegelijkertijd zuurstof in de mix gooien.

Ik gok maar wat...

Ik ga even kijken... bedankt
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Je hoeft geen platina te gebruiken. Een fout die ik mensen zie maken bij elektrolyse is dat ze hun cel opstellen alsof ze tests doen met een potentiometer. Een "bulk elektrolyse cel" is anders. je wilt dat de werkende elektrode een enorm oppervlak heeft, vul de hele pot. Hier is een commercieel voorbeeld:
QlSzb8nuyK

Dit is een leuke kleine handleiding:
 

Sciencenutz

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 29, 2023
Messages
47
Reaction score
12
Points
8
Ik heb de reactie van bdo naar gbl gedaan en ik heb gbl, maar wanneer ik het tot ghb maak met loog, is mijn ph 14 na de reactie, wat zouden we aanraden om te neutraliseren? Blijven toevoegen aan gbl dat ph7 is of welk zuur wordt aanbevolen om het te laten zakken?
 

Hhernan

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 22, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Gedestilleerde azijn brengt het naar beneden
 

Hhernan

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 22, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Misschien is de gbl-concentratie niet te hoog
 
Top