- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 52
Hallo, ik heb een vraag over het Sand Mayer-proces. Zal ik klaar zijn met het proces en alleen GBL overhouden als ik stop na stap 4 in het extractiegedeelte, omdat het lijkt alsof alles daarna GHB wordt?
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 3,002
- Deals
- 1
Hallo, als ik het goed begrijp, wil je GBL van de Sandmeyer-reactie. Ja, je kunt het krijgen bij de 4e stap.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 3
- By Jeffrey B.
-
17 Jul
Sorry dat ik te laat ben, maar ik heb een soortgelijke vraag over deze route.
1. 1. Distilleren we GBL rechtstreeks uit het RM in stap 1a? Zo ja, bevindt onze GBL zich dan in een azeotroop met water? En hoe kan dat als het oplosbaar is in niet polaire oplosmiddelen?
2. Als we gewoon het product tot stap 4 verzamelen door extractie met DCM uit RM (en misschien door destillatie zoals hierboven vermeld), dan moeten we in staat zijn om er elk GHB-zout van te maken waar we naar verlangen, toch?
1. 1. Distilleren we GBL rechtstreeks uit het RM in stap 1a? Zo ja, bevindt onze GBL zich dan in een azeotroop met water? En hoe kan dat als het oplosbaar is in niet polaire oplosmiddelen?
2. Als we gewoon het product tot stap 4 verzamelen door extractie met DCM uit RM (en misschien door destillatie zoals hierboven vermeld), dan moeten we in staat zijn om er elk GHB-zout van te maken waar we naar verlangen, toch?
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 3,002
- Deals
- 1