- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 39
Mijn eerste poging om l-pac te maken, hier is mijn recept. Ik weet niet zeker of het allemaal klopt, maar ik ga het toch proberen.
2,5 liter h2o
87,50 gram melasse
gist en voedingsstof
20 ml benzaldehyde
75ml ether
in een 5ltr-emmer gaat 2,5ltr water en 87,50 g melasse,
was verzadigen met zuivere zuurstof,
voeg gist en voedingsstof toe en laat ongeveer 8 uur gisten,
Voeg 10 ml benzaldehyde toe zodra het waswater snel fermenteert,
voeg na ongeveer 4 uur nog eens 10 ml benzaldehyde toe en laat nog eens 12 uur of langer gisten,
verwijder de gist zodra deze klaar is,
extraheer de l-pac met 50 ml ether en vervolgens met 25 ml ether,
ether combineren en destilleren
l-pac verzamelen?
theoretische opbrengst 10ml is 50% conversie.
feedback wordt op prijs gesteld en ik zal mijn resultaten posten zodra ik klaar ben.
2,5 liter h2o
87,50 gram melasse
gist en voedingsstof
20 ml benzaldehyde
75ml ether
in een 5ltr-emmer gaat 2,5ltr water en 87,50 g melasse,
was verzadigen met zuivere zuurstof,
voeg gist en voedingsstof toe en laat ongeveer 8 uur gisten,
Voeg 10 ml benzaldehyde toe zodra het waswater snel fermenteert,
voeg na ongeveer 4 uur nog eens 10 ml benzaldehyde toe en laat nog eens 12 uur of langer gisten,
verwijder de gist zodra deze klaar is,
extraheer de l-pac met 50 ml ether en vervolgens met 25 ml ether,
ether combineren en destilleren
l-pac verzamelen?
theoretische opbrengst 10ml is 50% conversie.
feedback wordt op prijs gesteld en ik zal mijn resultaten posten zodra ik klaar ben.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 280
Men lijkt niet te begrijpen dat dit een condensatiereactie is van twee aldehyden. Benzaldehyde en - wat? Dus Acetaldehyde wordt toegevoegd en daar is je tweede. Of aceton in het Oostenrijkse octrooi dat oom Fester verkocht (het werkt niet echt zoals de meeste van zijn spullen). Of er wordt Pyruvaat toegevoegd dit is een energiebron voor de gist en vormt Acetaldehyde in het proces.
Dus, als je dit doet zonder een tweede Aldehyde of een precursor daarvan dan zal er TWEE Benzaldehyde nodig zijn, want Benzaldehyde + Benzaldehyde werkt ook, maar natuurlijk wordt de maximale opbrengst van Benzaldehyde tot de helft gereduceerd.
En Dextrose en Frucose kunnen wel energie leveren maar geen Aldehyde aan de reactie.
Dus, als je dit doet zonder een tweede Aldehyde of een precursor daarvan dan zal er TWEE Benzaldehyde nodig zijn, want Benzaldehyde + Benzaldehyde werkt ook, maar natuurlijk wordt de maximale opbrengst van Benzaldehyde tot de helft gereduceerd.
En Dextrose en Frucose kunnen wel energie leveren maar geen Aldehyde aan de reactie.
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 280
Natriumpyruvaat is de gouden standaard. Calciumpyruvaat werkt ook. Het probleem is dat je er heel veel van nodig hebt, dus voor serieuze productie is acetaldehyde beter geschikt. Als je paraldehyde kunt kopen, is dat perfect, gemakkelijk te de-polymeriseren tot aceetaldehyde en veel beter te hanteren.
Met aceetaldehyde moet je wel een energiebron toevoegen zoals sucrose of dextrose.
De truc met pyruvaat is dat de gist niet hoeft te gisten.
Met aceetaldehyde moet je wel een energiebron toevoegen zoals sucrose of dextrose.
De truc met pyruvaat is dat de gist niet hoeft te gisten.