- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
Hier zijn de exacte details hoe ik het heb gedaan, ik moet het in deze hoeveelheden doen omdat ik niet genoeg natriumborohydride had (nieuwe bestelling binnen ;-)) en ik gebruikte een grote glazen reactor, dus let niet zozeer op de hoeveelheden, de originele synthese die hier is gepost heeft de juiste hoeveelheden producten, richt je alleen op het proces.
Synthese:
1. Oplossing IPA/H2O 2:1 (10,4L) werd toegevoegd aan de reactor en geroerd bij kamertemperatuur.
2. NaBH4 (500gr) werd in één keer toegevoegd terwijl er geroerd werd.
3. P2NP (287gr) werd in kleine porties toegevoegd, zodat de temperatuur van het mengsel niet boven 60°С kwam.
4. CuCl2 (30 g) in water (57,50 ml) werd toegevoegd zodra de temperatuur van het mengsel niet hoger werd dan 80°С.
5. Daarna werd de reactie met behulp van externe verwarming gedurende 30 minuten op 80 °C gehouden.
6. Het mengsel is gefiltreerd met een Buchnertrechter om het te ontdoen van de vaste resten CuCl2.
7. 25% wateroplossing van NaOH (2,3 liter) werd toegevoegd aan reactiemengsel roer 5 min en zodra het roeren gestopt laat gescheiden fasen 1 uur.
8. De waterige fase werd vervolgens geëxtraheerd met 2,3 liter IPA.
9. De eerste afgescheiden laag werd gemengd met de IPA-extractie en het mengsel werd gedroogd met watervrij natriumsulfaat en gefiltreerd met een Buchnertrechter.
10. IPA werd onder vacuüm ingedampt tot een olie.
11. Aan de olie wordt water toegevoegd voor stoomdestillatie.
12. Het gedestilleerde mengsel wordt twee keer geëxtraheerd met DCM (ongeveer 250 ml DCM voor elke 2 liter mengsel).
13. De extractie wordt verdampt onder vacuüm in een rotavap totdat alle DCM is verdwenen.
14. 254gr van Amfetamine freebase worden verkregen (transparante olie met PH 13)
15. De afgekoelde freebase wordt gemengd met koude methanol (533ml).
16. 34,5 ml afgekoeld zuiver zwavelzuur werd langzaam druppelsgewijs toegevoegd onder krachtig roeren tot PH 6. Tijdens dit proces wordt een steeds dichtere pasta gevormd.
17. 790gr amfetamine "pasta" zijn verkregen.
18. Het mengsel werd 12 uur in de vriezer gelegd.
19. Na deze 12 uur kun je kiezen of je het filtert en droogt om amfetaminesulfaat te verkrijgen (was het met aceton met dit schone en zuivere resultaat zal niets veranderen), of dat je het direct als "pasta" in de vriezer bewaart.
20. Om het product in "pastavorm" te consumeren, neem je een kleine portie en spreid je het bijvoorbeeld uit op een vel papier of op een hete plaat totdat het droogt.
Synthese:
1. Oplossing IPA/H2O 2:1 (10,4L) werd toegevoegd aan de reactor en geroerd bij kamertemperatuur.
2. NaBH4 (500gr) werd in één keer toegevoegd terwijl er geroerd werd.
3. P2NP (287gr) werd in kleine porties toegevoegd, zodat de temperatuur van het mengsel niet boven 60°С kwam.
4. CuCl2 (30 g) in water (57,50 ml) werd toegevoegd zodra de temperatuur van het mengsel niet hoger werd dan 80°С.
5. Daarna werd de reactie met behulp van externe verwarming gedurende 30 minuten op 80 °C gehouden.
6. Het mengsel is gefiltreerd met een Buchnertrechter om het te ontdoen van de vaste resten CuCl2.
7. 25% wateroplossing van NaOH (2,3 liter) werd toegevoegd aan reactiemengsel roer 5 min en zodra het roeren gestopt laat gescheiden fasen 1 uur.
8. De waterige fase werd vervolgens geëxtraheerd met 2,3 liter IPA.
9. De eerste afgescheiden laag werd gemengd met de IPA-extractie en het mengsel werd gedroogd met watervrij natriumsulfaat en gefiltreerd met een Buchnertrechter.
10. IPA werd onder vacuüm ingedampt tot een olie.
11. Aan de olie wordt water toegevoegd voor stoomdestillatie.
12. Het gedestilleerde mengsel wordt twee keer geëxtraheerd met DCM (ongeveer 250 ml DCM voor elke 2 liter mengsel).
13. De extractie wordt verdampt onder vacuüm in een rotavap totdat alle DCM is verdwenen.
14. 254gr van Amfetamine freebase worden verkregen (transparante olie met PH 13)
15. De afgekoelde freebase wordt gemengd met koude methanol (533ml).
16. 34,5 ml afgekoeld zuiver zwavelzuur werd langzaam druppelsgewijs toegevoegd onder krachtig roeren tot PH 6. Tijdens dit proces wordt een steeds dichtere pasta gevormd.
17. 790gr amfetamine "pasta" zijn verkregen.
18. Het mengsel werd 12 uur in de vriezer gelegd.
19. Na deze 12 uur kun je kiezen of je het filtert en droogt om amfetaminesulfaat te verkrijgen (was het met aceton met dit schone en zuivere resultaat zal niets veranderen), of dat je het direct als "pasta" in de vriezer bewaart.
20. Om het product in "pastavorm" te consumeren, neem je een kleine portie en spreid je het bijvoorbeeld uit op een vel papier of op een hete plaat totdat het droogt.
- Language
- 🇩🇪
- Reaction score
- 0
Na het indampen van ipa in een rotatieverdamper krijg ik altijd een olie die zich niet afscheidt van het water wanneer water wordt toegevoegd voor de daaropvolgende stoomdestillatie en dus niet bovendrijft, het is een homogene oplossing, als ik vervolgens fiese stoomdestilleer, krijg ik ook een homogene troebele oplossing in de opvangkolf. Waar kan dit aan liggen? Weet iemand wat ik verkeerd doe? Help alstublieft!