Mefedronesyntes (4-MMC) i NMP-lösningsmedel. I stor skala.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Ja, men i små mängder. Annars måste du avdunsta alkohol.
Stora glasreaktorer eller utrustade plastfat
 

Toribius

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Kan du vara snäll och förklara det här med den utrustade plasttunnan?
 

csigger

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 12, 2022
Messages
16
Reaction score
8
Points
3
I slutet, kan jag göra försurningen genom att bubbla hcl-gas i den fria basen?
 

DrugZ

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 31, 2023
Messages
8
Reaction score
4
Points
3
Killar, varifrån får ni dessa reagenser?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Kemikalier erhålls från varandra genom en grundläggande process som kallas att lära sig kemi och vara bra på det. Alternativt dokumenterar du det du inte kan göra själv och det finns människor här med det du vill ha eller det som behövs för att få det du vill ha.
 

Sailor

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 24, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
Serega skrev att med hans DCM-metod behöver man bara skölja freebasen 2-3 gånger med kallt vatten för att få bort metylaminresterna.

När exakt behöver detta göras? Efter att det vattenhaltiga skiktet har dränerats, gör du bara 2-3 tvättar med vanligt destillerat vatten innan du torkar över MgSO4?
 

Sailor

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 24, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
När man ersätter NMP med DCM samt etylacetat i stället för aceton, är det då fortfarande nödvändigt att tillsätta bensen innan man låter skikten dela sig?
 

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
168
Reaction score
106
Points
28
Bulshit bulshit. Bromoketon med solvate. Blanda 1 dag. Ser ut som freebase men behöver inte använda metyloamine senare
 

Attachments

  • 14zUTLK2Rq.jpeg
    14zUTLK2Rq.jpeg
    6.4 MB · Views: 583

jarodleto

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 6, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
3
kan bensen omvandlas till toluen? om så är fallet, hur mycket tack?
 

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
168
Reaction score
106
Points
28
Engelska
 
View previous replies…

jarodleto

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 6, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
3
Ursäkta, kan jag byta ut bensen mot toluène? Om så är fallet, hur mycket kvantitet
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Om du inte är achter le bromoketon och halogenera dig själv så ja, toluen är lämplig.om du börjar från bromketon kan du lösa direkt i nmp/dmso och fortsätta att lägga till metylamineringsmedel.när du tror att det är klart att reagera tillsätter du vatten och toluen / etylacetat, vilket leder till separation av blandningen i 2 lager.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Det får mig att skratta... men det har en resonansbotten.
 

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
168
Reaction score
106
Points
28
600g kille WHO jag lärde mig gjorde
 

Attachments

  • 9HgbuIXti8.jpg
    9HgbuIXti8.jpg
    5.4 MB · Views: 869
View previous replies…

ice4mmc

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 4, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
@mocnykutas kan du ge mig en wickr.me/singal? Jag har några frågor som jag kommer att betala för din tid. (PL)
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
43
Points
18
Deals
1
Ser smutsig ut som fan
 

JuanoImano4378

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 14, 2022
Messages
17
Reaction score
1
Points
3

Hej, jag använder etylacetat i stället för bensen här. Jag märkte i syntesen att indunstning / destillation av lösningsmedlet inte nämns efter extrahering av toppskiktet (steg 7). I videon nämndes det att vi borde göra det. Är det inte nödvändigt? Vad kan jag förvänta mig om jag inte destillerade lösningsmedlet, är det bara en längre frystid under kristalliseringen (steg 9)?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Etylacetat är ett mycket praktiskt lösningsmedel men det begränsas av höga koncentrationer av starkare svaga baser (MeNH2) eller till och med utspädda lösningar av starka baser (KOH) samma med syror, arbeta alltid så snabbt som möjligt när du har pH långt från 7 så rotavap före försurning kan hjälpa till vid bearbetning av en stor sats men jag skulle göra det snabbt och evap bara hälften av grejerna eller så ... DCM är mycket bättre för detta och kokar också under 50C. Lösningen som ska surgöras är bäst utspädd med kall aceton eller'och eter med syran också utspädd eller inte beroende på kvantitet, kanske till och med gasning kan vara ett bättre alternativ om du gör mycket. Bensen ska undvikas till varje pris, toluen och xylen gör saker blå / svarta. Jag försöker aldrig DCM tillsammans med AcOEt i en blandning och sedan snabbt avdunsta (från en kristalliserande skål med omrörning på värme eller vattenbad för produktens säkerhet), förhållandet antar jag att det är avgörande eftersom den ena sjunker till botten och den andra flyter över vatten så det är säkrare att utföra i en av dem och sedan extrahera vattenskiktet med den andra.
 

Charlie3

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 1, 2022
Messages
35
Reaction score
11
Points
8
Jag har försökt denna syntes i enlighet med manualen, enda skillnaden var att jag ersatte bensen med EA.

100 g 2bromo4
400 ml NMP
160 ml metylamin
1 liter vatten
400 ml etylacetat

600 ml aceton
HCL tillsatt till PH6

den totala mängden salt jag fick var bara cirka 25 g. Inte kristaller ännu.

någon vet vad som gick fel?
 
Top