Mina synteser bubblar fortfarande efter adition av cucl2 och återflödar den. Ska jag fortfarande vakuumdestillera ipa av eller vänta?
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 11
Jag tillsatte en liten mängd CH₃COOH för att döda Nabh4 före filtreringen.
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 11
Håll oss uppdaterade... Jag kunde destillera bort IPA och en mycket liten mängd produkt kom över med IPA. Till slut fick jag se oljan flyta. Eftersom jag inte hade ett vakuum som fungerade vid den tiden extraherade jag med en NP. Fungerade bara hitta.
Intressant var dock den gul-orange färgen som fanns kvar i NP... den luktade väldigt sött vilket fick mig att undra om det var P2P som inte blev helt reducerad.
Intressant var dock den gul-orange färgen som fanns kvar i NP... den luktade väldigt sött vilket fick mig att undra om det var P2P som inte blev helt reducerad.
Ja, jag vakuumdestillerade det för tillfället. Jag har klar produkt i mottagaren, precis som ipa. Mitt oljebad är på 70 C, men ångtemperaturen är på 50 C. Hoppas att jag fuked något upp, eftersom min magnetiska omrörare inte var tillräckligt stark och nu har jag ett klart lager ovanpå och detta hårda slam på marken. Jag tror att jag måste investera i en kpg-omrörare nästa gång.