Metoder til udvinding af efedrin fra piller

G.Patton

🐝SuperModerator
Expert
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
3
Reaction score
3,872
Deals
Forstod du, hvad jeg skrev til dig ovenfor? Du kan prøve at opløse denne opløsning i vand og skille den fra PEG ved alkalisk ekstraktion. Du vil få toluen (eller et andet passende opløsningsmiddel) med PseudoE fri base). Derefter syreekstraktion for at adskille PseiudoE fra Ibuprofen.

Last edited by a moderator:
View previous replies…

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
He will get a massive emulsion because that peg is loading in their with a non ionic surfactant meant to encased anything in there as soon as the pH is raised...

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Peg blocks pseudoephedrine from going to non polar with help of usually polysorbate 80.... those need to go first. For anyone trying i would figure their solubility and get rid of as much of them as possible before adding any base...

diogenes

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇬🇧
Reaction score
112
Hej Patton, tak for din forklaring. Min forvirring kom fra Erowid-opskrivningen, hvor de foreslår at slippe af med PEG ved at lægge den oprindelige blanding i blød i Toluen, så jeg begyndte at spekulere på, om noget af PEG vil forblive i Toluen.

Her er den rigtige proces i min forståelse, lad mig vide, hvis du vil ændre noget.

1. tilsætning af alkalisk opløsning til pH 13
2. ekstraher med Toluene / anden ikke-polær
3. kassér det gamle vandlag, så gør måske et par vandvask?
4. Tilsæt noget rent vand til det upolære opløsningsmiddel
5. Forsur til pH 3 med fortyndet HCl
6. Pseudo vil migrere til vandfasen som Pseudo-HCl-salt
7. Ibuprofen (nu sur) vil udfældes i vandfasen, så i teorien har vi temmelig ren pseudo i vandet.
(8.) Måske bør den endelige rengøring være en AB-ekstraktion med ether, selvom dette kan reducere udbyttet.

Urky

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
7
Undskyld, jeg er nødt til at rydde nogle få trin.

Tilføjelse af alkalisk opløsning til pH 13......... Tilføjelse af alkalisk opløsning til hvad? som sokepiller i alkalisk vand? fordi mine piller indeholder lort, der aktiveres i vand.
2. ekstraher med toluen/andet ikke-polært.......godt
3. Kassér det gamle vandlag, og lav så måske et par vandvaskninger?........good
4. Tilsæt lidt rent vand til det upolære opløsningsmiddel...........good
5. Forsur til pH 3 med fortyndet HCl..........good
6. Pseudo vil migrere til vandfasen som Pseudo-HCl-salt..........good
7. Ibuprofen (nu sur) vil udfældes i vandfasen, så i teorien har vi temmelig ren pseudo i vandet.............så jeg kan filtrere ibuprofen ud af vandet nu og have rent vand med kun pse?
(8.) Måske bør den endelige rengøring være en AB-ekstraktion med ether, selvom dette kan reducere udbyttet.

View previous replies…

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Yes there has to be water present...if thats what your asking. I would selectively pull the peg and any other crap like that first otherwise you won't get freebase at all

G.Patton

🐝SuperModerator
Expert
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
3
Reaction score
3,872
Deals
Ja, det har du ret i.

New deal
Language
🇪🇸
Reaction score
2

Hi, how are you? I hope you're doing well. In the country I'm in, there are only a few over-the-counter medications that contain pseudoephedrine, and almost all of them are extended-release. I'd like to know if I can use any of the extraction methods described above. Here are the names and compounds. Thanks in advance.​

REACTINE:​

Active ingredients Each tablet contains: 5 mg of cetirizine 120 mg of pseudoephedrine Excipients Microcrystalline cellulose, lactose monohydrate, colloidal anhydrous silica, magnesium stearate, hypromellose (E-464), croscarmellose sodium, titanium dioxide (E-171) and polyethylene glycol 400.​

Gelocatil Gripe con Pseudoefedrina:​

Composition of GELOCATIL FLU WITH PSEUDOEPHEDRINE tablets Active ingredients: 500 mg of paracetamol, 30 mg of pseudoephedrine hydrochloride (equivalent to 24.57 mg of pseudoephedrine), and 4 mg of chlorphenamine maleate (equivalent to 2.81 mg of chlorphenamine). Other ingredients (excipients): microcrystalline cellulose, corn starch, povidone, talc, magnesium stearate, and purified water.

Thanks

New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Kan jeg bruge 2. metode til at udtrække chlorpheniraminmaleat og pse?

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Are these methods still good or have things changed. The problem inactives that is see in my pill in trying to extract is polyethylene glycol....polysorbate 80...and hypromellous... the rest of the stuff can be dealt with... there some wax also. Ill send a picture of the inactive ingredients. The pills are red 30mg film covered and it seems they dont have providone in them. The surfactant in there makes an absolute mess if you add base which I tried first the old normal way just to see what happens. I haven't tried doing this in awhile and the pills have definitely changed. Thanks if you can help.

Attachments

• fEw89W5AVP.jpg
    fEw89W5AVP.jpg
    671.9 KB · Views: 46

G.Patton

🐝SuperModerator
Expert
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
3
Reaction score
3,872
Deals
Ja, du skal gøre det først. Jeg ved ikke, hvor dit problem er. Jeg kan ikke gætte og svare dig uden din detaljerede procedureforklaring.
Okay, google: vm&p naphtha sammensætning
derefter skal du vælge den samme eller lignende. Jeg synes, at kerosin er den bedste. Kan du se, at du bare skal bruge google og spørge? Det fungerer virkelig godt til enkle spørgsmål som dit.

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
The ones I am trying it seems to be magnesium sterate and stearic acid and anhydrous lactose that are causing crystallization issues. They seem to be tricky to get rid of

Marvin "Popcorn" Sutton

🐝SuperModerator
Expert
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Reaction score
344
At dømme ud fra sammensætningen af dine tabletter er der ikke behov for at bruge en syre-alkalisk ekstraktion. Prøv bare at knuse pillerne til et pulver og hæld koldt vand over dem. Efedrin HCl bør opløses. Filtrer derefter det uopløselige bundfald fra, og inddamp vandet på en tallerken, så burde efedrin HCl danne krystaller.
Men først skal du bestemme den nøjagtige vægt af tabletten, så du ved, om der er andre ingredienser, der ikke er angivet i sammensætningen. Vælg derefter en ekstraktionsmetode.
Hvis du har brug for mere støtte til udvindingen, så skriv til mig på PM.

Osmosis Vanderwaal

Moderator of the US Forum
⭐️MODERATOR⭐️
🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Solutions
5
Reaction score
1,682
Deals
Bare ... Wow. Denne tråd er det største lorteshow på hele siden. Den har overbevist mig om, at
T der ikke er nogen stolthed tilbage i denne verden. Den er blevet erstattet af en "mig også"-ideologi, hvor alle er ofre for alt, hvad de kan finde på at blive ofre for. Denne generation er den mest dovne i menneskehedens historie. Når du er sulten, rækker du din skål frem og tigger om mad.
Når du fryser, rækker du hånden frem og tigger om et tæppe. Kommunisme. Det er derfor, det aldrig virker. Fordi incitamentet til at gøre sig umage er fjernet. Uanset om du arbejder hårdt eller slet ikke, vil de, der arbejder hårdt, være tvunget til at støtte dem, der ikke arbejder, og dele frugterne af deres arbejde med folk, der nægter at dele arbejdsbyrden.
Jeg misunder dig ikke @G.Patton, du er den eneste arbejdsbi i denne tråd, og du har sikkert besvaret over 100 spørgsmål. Nogle har du besvaret 3 eller flere gange.

cisGafbdkodbkgbe

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
9
Hi has anyone tried using an ion-exchange resin? Idea is from https://redd.it/886l5j
I'm no chemist and it sounds like magic. How does running pse, pill gak, water mixture through a dionizing resin extract pse^+ ions. Seems like you would run out of surface area and how is the resin ionically charged in the first place?

waltjr5858

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Look up solid phase extraction. Don't use ion exchange... use filter designed specifically for your specific exipients to be removed.

New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
0
im new and dumb but, these are precursers correct? method 1 looks like meth? is it not?

qnbibiqn

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
3
Can someone help with this type of pill. Since I know it can't be dissolved in water. They told me to dissolve it in alcohol and then I'm not sure. Is it toluene or what?
zyrtec-d The active substances are: cetirizine dihydrochloride and pseudoephedrine hydrochloride.

The other ingredients are:

Tablet core: hypromellose, microcrystalline cellulose, silicon dioxide, colloidal anhydrous, magnesium stearate, lactose monohydrate, croscarmellose sodium.
Film coating: Opadry Y-1-7000, which consists of: hypromellose (E464), titanium dioxide (E171), macrogol 400.
Zyrtec-D tablets are packed in blisters and placed in cardboard boxes. Each tablet contains 5 mg of cetirizine dihydrochloride with immediate release and 120 mg of pseudoephedrine hydrochloride with extended release.