Mephedron-syntese (4-MMC) i NMP-opløsningsmiddel. I stor skala.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Du kan bruge en lignende mængde
 

Lucy123

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 2, 2022
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Hej William. Jeg har n-methyl-2-pyrrolidon (NMP) i fast form. Skal jeg tilsætte vand for at fortynde det? Hvor meget skal der i? Mange tak for hjælpen!
 

PackMaN

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 13, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Fortæl mig venligst. Har jeg beregnet proportionerne af reagenser og væsker korrekt for at opnå 1-1,5 kg 4-mmc til denne syntese? Tak skal du have!

1) 2-Bromo-4'-methylpropiophenon (cas 1451-82-7) - [1000 g]
2) n-methyl-2-pyrrolidon (NMP; cas 872-50-4) - [3000 ml]
3) Methylamin 40% aq. opløsning (cas 74-89-5) - [2000ml]
4) Benzen - [6000ml]
5) Acetone - [80000 ml]
6) Saltsyre kon. aq. opløsning (HCl 36%) ~ [600ml]
7) Destilleret vand - [6000ml]
 

PackMaN

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 13, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Det er jeg ked af. ~ 700 - 800 mg
 

Chemix-Express

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 13, 2022
Messages
45
Reaction score
22
Points
8
Når jeg har nået 40 grader, begynder jeg at tilsætte m40 i små portioner for ikke at overskride 55 grader. Jeg holder temperaturen i området 50-55 grader C. Med de første portioner m40 stiger temperaturen straks, og når den automatisk falder, tilsætter jeg endnu en portion m40. Efter ca. 15-20 minutter er jeg kun halvvejs gennem den planlagte dosis m40, men når jeg tilsætter efterfølgende portioner, stiger temperaturen ikke længere, men flyver kun kraftigt ned. Det ser ud som om, at når jeg har tilsat halvdelen af m40, og der er gået 15-20 minutter siden starten af tilsætningen, er reaktionen allerede sket fuldt ud, og hver efterfølgende portion m40 (der er kun tilsat halvdelen) hæver ikke længere temperaturen, men afkøler kun opløsningen kraftigt. Hvad er det, jeg gør forkert? Til sidst når ydeevnen op på 20 %, og slutproduktet prikker i øjnene og bider i næsen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Hej med dig. Har du vasket din reaktionsblanding med vand efter reaktionen? (trin 4)
 
View previous replies…

Chemix-Express

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 13, 2022
Messages
45
Reaction score
22
Points
8
Ja, svarende til mængden af vand to gange og en gang 10 % natriumbikarbonatopløsning. Jeg er overrasket over den meget lave effektivitet, hvor jeg får omkring 53-55% på krystallen. Det er også mærkeligt, at når jeg tilsætter halvdelen af m40, er reaktionen ved den anden halvdel ikke længere eksoterm, og temperaturen under tilsætningen falder kun.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Du mister sandsynligvis dit udbytte et eller andet sted. Hvilken pH når du efter syrning? Har du brugt køleskab under krystalliseringen? Det er vigtigt at følge alle betingelser, der er beskrevet i videovejledningen.
 

Chemix-Express

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 13, 2022
Messages
45
Reaction score
22
Points
8
Forsuring fører altid til PH omkring 6. Når du skriver om køleskabet, mener du så at sætte den neutraliserede freebase i køleskabet for at få hele produktet til at falde ud? Tror du, at så meget produkt kunne være blevet opløst? Er det normalt, at temperaturen holder op med at stige af sig selv efter tilsætning af halvdelen af m40, og at det hele køler ned? Tak for din hjælp
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
>>>Når du skriver om køleskabet, mener du så at sætte den neutraliserede freebase i køleskabet for at få hele produktet til at falde ud?
ja, præcis
>>>Tror du, at så meget produkt kunne være blevet opløst?
Det kan jeg ikke svare på
>>>Er det normalt, at temperaturen holder op med at stige af sig selv efter tilsætning af halvdelen af m40, og at det hele køler ned?
Ja, det er i orden. Hvis du vil kontrollere omdannelsen af reagenser til 4-MMC, kan du bruge TLC (se Lab FAQ).
 

StarWars

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 7, 2022
Messages
132
Reaction score
71
Points
28
Jeg har et spørgsmål, den, der optog disse videoer, så sandsynligvis, hvad han gjorde, men det, der blev skrevet, er ikke sandt. i videoen kan man ikke se, at der blev brugt to opløsningsmidler til madlavning, og kun det ene blev derefter vasket med freebase med vand og ethylenacetat, og det er det, så hvor ser nogen benzen?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
I videoen bruges EA i stedet for benzen. Hvad er problemet? To opløsningsmidler er EA og NMP.
 

little-flower

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 3, 2023
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
Hej"" Jeg vil gerne lave denne reaktion med toluen, men alt er hvidt som mælk i kolben,,
Kan nogen fortælle mig, om dette er normalt? Jeg bruger bare toluen ved 24 ° C
 

StarWars

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 7, 2022
Messages
132
Reaction score
71
Points
28
Den resulterende 2-brom-4-methylpropiophenon i benzen hældes tilbage i den rene kolbe og giver 200 ml 40% methylamin (vandig). Tilbageløbskondensatoren, kolben og termometeret (helst) tilsluttes kolben. Kombineret omrøring og let opvarmning af blandingen (30-40 ºC). Når basaltemperaturen er nået, tilsættes så meget som 300-400 ml (brug bare mere). N-methylpyrrolidon fra dråbetragten (dryp), og sørg for, at temperaturen ikke overstiger 60 ºC. Ved tilsætning af N-methylpyrrolidon, der er en eksoterm reaktion, kan temperaturen hjælpe. Hvis hænderne er for lige, er det et tegn på overophedning, og det anbefales at bremse blandingen lidt for at holde temperaturen i det øverste højre hjørne). Når al N-methylpyrrolidon er hældt i, skal du lade det blande i yderligere 15 minutter. Hele reaktionen tager 15-25 minutter.
Når vi har rent pulver bk4, bruger vi kun NMP og methyloamin til at tilberede...
 

malignoalfa

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇷
Joined
Jan 1, 2023
Messages
25
Reaction score
2
Points
3
Om videoen ville nogen vide at sige:

1) Hvilken mekanisk omrører bruges? De bedste mekaniske omrørere ligner ofte en metalstang snarere end PTFE.

2) Hvordan foregår tømningen i systemet? Gennem hvilke RBF-slanger?
Se, at systemet har undertryk, og han bruger dette til at fodre RBF med reagensvæsker gennem en slange.

Tak skal du have!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Hej, det er ikke så vigtigt. Jeg vil anbefale dig at bruge PTFE, hvis det er muligt.
Brug vakuumpumpe og silikoneslange. Hvad er problemet, og hvad forstår du ikke?
 
View previous replies…

malignoalfa

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇷
Joined
Jan 1, 2023
Messages
25
Reaction score
2
Points
3
De bruger femhalsede RBF'er.
1) mekanisk omrører
2) termometer
3) kondensator
4) tilsætningstragt
5) Ventil med tilførselsslange

Mit spørgsmål er: Hvordan skabes vakuum i denne opsætning?

Tak for din tid
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Ud over dit spørgsmål vil jeg sige, at du kan læse emnet omhyggeligt. Der er en liste over udstyr, som allerede er skrevet!
 

malignoalfa

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇷
Joined
Jan 1, 2023
Messages
25
Reaction score
2
Points
3
Jeg ville bare gerne vide, hvor vakuumkilden var tilsluttet i dette system
 

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
168
Reaction score
106
Points
28
Meget god syntese.
Jeg elsker at arbejde på denne måde hurtigt og let at lave.
 

Attachments

  • BVQauSmvMW.jpeg
    BVQauSmvMW.jpeg
    5.1 MB · Views: 693
  • VBZWlsuikx.jpg
    VBZWlsuikx.jpg
    4 MB · Views: 292
Top