Hej där, första gången affisch lång tid läsare av forumet här och många andra kemigrupper.
För det första, mycket respekt för experterna här för att hjälpa en gemenskap av blivande kemister, du har gett mig tro och mycket mer hopp på min inlärningsresa, och när jag har fått mer kunskap med organisk kemi hoppas jag kunna ge tillbaka på något sätt inom en snar framtid ...
Hur som helst till poängen med mitt inlägg. Jag har nyligen lärt mig mycket på clear-net från Rhodium och erowid arkiv etc för att utöka mitt omfång och förståelse för vanliga tekniker som används i kemi i allmänhet och jag tror starkt att jag långsamt får ett bra grepp om alla grunderna så att säga. Men jag antar att du kan säga att jag har träffat en tegelvägg och behöver lite råd.
Ursprungligen var mitt hopp att lära mig att producera fenyl-2-propanon (P2P) och sedan fortsätta att göra Crystal Meth som jag har använt tidigare.
Men utan rätt utrustning för tillfället
(kommer snart att köpa ett destillationssats, rätt glasvarusats, magnetisk omrörare och vakuum etc...) Jag tappade ärligt talat tron och blev för avskräckt för att göra något anständigt försök.
Jag hittade en bra källa för att få Nitro-etan för en av de synthar jag övervägde på allvar via eBay, som en flytande form av "Nail Brush Saver" tillsammans med andra regeants men jag var fortfarande tveksam till min förmåga utan den utrustning som finns för närvarande.
Så under tiden efter denna första nedgång har jag försökt att hålla mig positiv och bara suga in så mycket jag kan om organisk kemi ...
Hur som helst, jag råkade sedan snubbla över den här webbplatsen och läste om den på andra forum och hittade denna fantastiska plats där innehållet i mycket mer färskt och samhället verkar mycket mer utbildat än andra jag har sett och sedan hittade jag den här specifika tråden i synnerhet som fångade min uppmärksamhet. Jag älskar verkligen hur videon sattes ihop och har nu flyttat mitt fokus till att producera 4-MMC för slutprodukten av mitt första legitima experiment.
Jag kommer snart att ha all utrustning som behövs för att ge det en riktig gå och hoppades om jag kunde begära ett par saker utan att fråga för mycket samtidigt.
Jag har hittat tillgång till alla ingredienser förutom ett par uppenbara eftersom jag tror att de är ganska tätt kontrollerade i allmänhet såvitt jag är medveten om.
De regeanter jag talar om är 4-metylpropifenon och metylaminhydroklorid (40% vattenlösning).
Jag har läst båda länkarna som jag har bifogat nedan angående produktion från grunden. Men jag undrade för det första med metylaminet, finns det ett sätt att skala ner hela receptet medan du fortfarande använder exakt samma videometod i tråden där. Det skulle verkligen hjälpa mig genom att göra mina första försök mer överkomliga som helhet. Eller är det en mindre skalmetod här som du kan peka mig till som också skulle vara bra =)
Metylaminhydroklorid-syntes-storskalig
När det gäller skalstorlek är den föreslagna metoden nedan som jag hittade för 4-metylpropiofenon användbar för mig, men i detta skede hoppades jag att en expert här möjligen kunde (ganska snälla) göra en djupgående video eller peka mig i rätt riktning för en bra metod som är lite mer "amatörkemist" vänlig lol?
Syntes-av-4-metylpropiofenon-från-toluen-av-friedel-hantverk-reaktion-1kg-skala
Tack för er tid killar och tjejer, och jag hoppas att jag kan hålla er alla uppdaterade om mina resor och spårkörningar inom en snar framtid. Jag är väldigt dedikerad till att lära mig så mycket som möjligt och all hjälp är mycket uppskattad. Vänligen PM mig om du känner dig mer bekväm i att diskutera saker på det sättet.
Skål på er,
Sitr1x.