METHYLAMINHYDROKLORID (HCL) - är inget skämt

EHRMANTRAUT

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
42
!!!addendum: varför annars den här artikeln? poängen är att jag gjorde ett misstag i det skede då jag tillsatte upplöst alkali till MA hcl. nämligen, jag lade till det mycket snabbt och som du redan har insett förlusten av kvaliteten på det vattenhaltiga metylaminet och slutligen den dåliga kvalitetsutbytet av 4mmc.

HeavenChem

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
10
Bruh, du använde för mycket alkali
Det kan skapa omgruppering av fri bas till pyraziner på grund av instabilitet hos 4-MMC i alkaliska lösningar med syre.
Försök att använda en enkel dragning av alkali för att förhindra sidoreaktioner

HeavenChem

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
10
Du lägger också NaOH direkt till metylaminsalt. Bättre att förbereda alkalisk vattenlösning och göra den kall. Samma behov att göra med vattenlösning av ditt salt. I så fall kommer du efter reaktion att få ganska bra metylaminfri bas
Se till vad du använder tillräckligt med vatten, eftersom natriumklorid kan ersätta metylamin och din gas kommer att försvinna mycket snabbare

CCL4 huffer

🥷 RESIDENT 🥷
New deal
Language
🇺🇸
Reaction score
48

ärligt talat får jag inte hur metylamin HCl är så mer tillgängligt vid den tidpunkten bara syntetisera metylamin från nitrometan eller acetamid.
bdw spiken i ph är inte orsaken till förlust av metylamin om du lägger till mutchbasen, det är helt enkelt värme som genereras av reaktionen, det är därför jag skulle rekommendera om du vill använda den här metoden att du lägger till vatten till metylamin HCl också och lägger det i ett kylskåp tills det är trevligt och iskallt.

också bara för att säga att denna metod är barbarisk förorenande metylaminet så och sedan inte eaven rl som arbetar upp det som kom igen mannen är det verkligen så svårt?
använd bara karbonat eller bikarb istället för hydroxiden droppa det i metylamin HCl medan du värmer det och bubblar metylaminet genom iskallt vatten eller mycket kall metanol ig. den metoden är mutch bättre och ger en ren lösning.

men bara helt enkelt förorenande metylamin med NaOH och NaCl är bara barbariskt.
använd åtminstone ett metylamin HCl-överskott så att det "bara" är förorenat med NaCl.
du bör alltid gå för den mest renhet som möjligt, ännu mer så om reagenset kommer att användas för droger eller något som är tänkt att intas.

så sammanfattningsvis nej jag kommer inte att gilla ditt inlägg.

View previous replies…