- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 30
Jag har inte provat den här reaktionen än. Jag tittade på video publicerad här jod-ketonamination. Där såg jag att freebase är svart och att pulvret ändrade färg när det förbereddes för kristallisering. Kanske var det svart orsak till att jod var lämnande grupp i motsats till brom.
Frågor för att bekräfta:
1. Resultaten ovan är från etylacetat som lösningsmedel?
2. Har du gjort denna reaktion med EA och bromoketon, ser freebase annorlunda ut?
3. Jag märkte från video att kristaller från EA ser glasliknande ut, medan NMP är mycket vitare. Jag läste ditt inlägg om stereokemi av 4-MMC hur S- och R-enantiomerer bildar olika utseende kristaller, är båda dessa kristaller lika racemiska?
4. Har du märkt någon skillnad i subjektiv effekt mellan EA och säg NMP i slutprodukten?
Tack för att du publicerar dessa resultat.
Frågor för att bekräfta:
1. Resultaten ovan är från etylacetat som lösningsmedel?
2. Har du gjort denna reaktion med EA och bromoketon, ser freebase annorlunda ut?
3. Jag märkte från video att kristaller från EA ser glasliknande ut, medan NMP är mycket vitare. Jag läste ditt inlägg om stereokemi av 4-MMC hur S- och R-enantiomerer bildar olika utseende kristaller, är båda dessa kristaller lika racemiska?
4. Har du märkt någon skillnad i subjektiv effekt mellan EA och säg NMP i slutprodukten?
Tack för att du publicerar dessa resultat.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 23